Forum  ZGRYZ Strona Główna ZGRYZ
Nowoczesna protetyka stomatologiczna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
zgloszenie odpadów z pracownii protetycznej.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZGRYZ Strona Główna -> Tematy bieżące
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hsc



Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 47

PostWysłany: Wto Gru 17, 2019 8:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeszliście już przez rejestracją ? Czy czekacie na ostatnią chwilę ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 770

PostWysłany: Sro Gru 18, 2019 12:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jeszcze czekam, zbieram informacje.
I tak, wiem, że w UM pracują, jakby to delikatnie określić Rolling Eyes...
Niestety, urzędnicy nie mają zielonego pojęcia co robią i o czym mówią petentom.
Polacy jak to zwykle bywa zajebują się urzędniczo własnymi rękoma, zamiast poczekać i zobaczyć jak np. Grecja wprowadza u siebie dyrektywy unijne i potem przerzucić to na nasz grunt, to nie. Nie, nie i nie. My Polacy wiemy lepiej.

I powracając do sedna.
Urzędnik zaproponował pracowni protetycznej między innymi takie oto kody; 16.01.20 i 16.01.19


"16 01 Zużyte lub nie nadające się do użytkowania pojazdy (włączając maszyny pozadrogowe), odpady z demontażu, przeglądu i konserwacji pojazdów (z wyłączeniem grup 13 i 14 oraz podgrup 16 06 i 16 08 ) "

I pod kodem z 16.01...przyjęto zgłoszenie

tu pełna lista kodów
https://portalkomunalny.pl/kody-odpadow-katalog-360525/

Kolejna numerantka urzędniczka
zaproponowała żeby wpisać torebki, no bo przecież gdy torebki są kupione na fakturę no to one są i trzeba się z nich rozliczyć.

I w ten oto sposób Polska poprzez ułomność mózgową urzędników zostanie największym producentem odpadów foliowych na świecie.
No bo przecież statystyki się nie mylą.
Policzmy.
Producent wyprodukował 1000 torebek foliowych strunowych, sprzedał je do hurtowni, hurtownia sprzedała je do sklepu i sklep sprzedał je pracowni.
Każdy z nich wprowadzony w błąd przez urzędnika rejestruje się w BDO jako producent odpadów foliowych zgłaszając, że wyprodukował 1000 torebek śmieci.
Na razie mamy już 4000, ale już po opuszczeniu śmieci z gabinetu mamy PIĘĆ TYSIĘCY foliowych torebek wyprodukowanych jako śmieci przez Polaków.
Wstydźcie się Polacy, jak można zaśmiecać tak środowisko.

Proponuję zapytać podręcznych urzędników co oni na to, że wprowadzają kłamliwe statystyki. Sama nie omieszkam zapytać może w czwartek.

No i może druknijcie sobie kody zanim jakiś monndry urzędnik zaproponuje Wam jakiś kod, moim zdaniem samemu też przed szereg nie ma co wychodzić i proponować swoich kodów, panie podobno są miłe i służą pomocą typu " z tym gipsem to może jednak proszę się zastanowić".
po zastanowieniu pozostały torebki. Ale czy to pracownia jest producentem?
A jeszcze przy tej okazji trzeba byłoby się zastanowić nad opłatą recyklingową. chyba.

A Wy coś więcej wiecie?

A tu jeszcze to, o czym pisał Piotrasz

https://portalkomunalny.pl/bdo-ze-zmianami-rozporzadzenie-moze-uratowac-male-firmy-399024/

Cytat:
Rozporządzenie zostało 14 grudnia przekazane do 3-dniowych konsultacji. Ma wejść w życie 1 stycznia 2020 r.


dzisiaj powinniśmy się czegoś dowiedzieć
...
_________________
Zębatka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1499

PostWysłany: Sro Gru 18, 2019 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jeszcze to, co może pomóc (przynajmniej na razie) rozwiać niektóre wątpliwości w temacie:
Cytat:
Posłowie PSL-Kukiz’15 wnieśli projekt nowelizacji zmieniającej ustawę o odpadach. Chcą, żeby elektroniczna ewidencja odpadów zaczęła funkcjonować od 2021 r., a nie tak jak ustalono wcześniej – 1 stycznia 2020 r.

źródło

Ps. A propos torebek strunowych, moim zdaniem skoro pracownia oddaje w nich prace, to nie są dla niej w żadnym wypadku odpadem tylko "higienicznym" opakowaniem własnego produktu, sprzedawanego do gabinetu. Co dalej w gabinetach z tymi torebkami robią, to już pracownie nie musi obchodzić. Z założenia więc, nigdy torebki nie są dla pracowni odpadem. Jasne?
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 770

PostWysłany: Czw Gru 19, 2019 12:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja sobie tak myślę, że może to jest niegłupi pomysł, zarejestrować torebki, dostać numer BDO niewiele roboty przy sprawozdawczości i już.

I może podpowiedź "z tym gipsem to proszę się zastanowić" też jest cenna

Nie jest to przecież gips budowlany, a jeśli wpakują to pod kod
18 01 Odpady z diagnozowania, leczenia i profilaktyki medycznej

to może się kazać, że wymagany przy tym kodzie jest kwit ze spalarni i żaden inny odbiorca śmieci nie przyjmie takiego odpadu i kwitu nie wystawi z takim kodem. Bo może znowu jest gdzieś ukryty jakiś przepis, który o tym stanowi.
Rolling Eyes

Zapłacić 100 zł i jeszcze zawsze można zmienić oświadczenie i potem przestać kupować torebki i w razie wyklarowania się tych przepisów wyśmigać się z tej bazy w ogóle.
_________________
Zębatka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 770

PostWysłany: Czw Gru 19, 2019 2:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed chwilą otrzymałam, kopiuję bo to w załączniku było


"Objaśnienia prawne Ministra Klimatu wydane na wniosek Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, na podstawie art. 33 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U z 2019 r. poz. 1292), dotyczące stosowania przepisów art. 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. ustawy o odpadach w zakresie obowiązku uzyskania wpisu w Rejestrze-BDO przez wytwórców odpadów będących mikroprzedsiębiorcami, małymi lub średnimi przedsiębiorcami.
Wpis do Rejestru-BDO Dla wytwórców odpadów obowiązek uzyskania wpisu do rejestru stanowiącego część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (dalej „BDO”1) jest związany z obowiązkiem prowadzenia ewidencji odpadów. Podmioty zwolnione całkowicie z ewidencji odpadów nie podlegają wpisowi do Rejestru-BDO. Wytwórcy odpadów objęci częściowymi zwolnieniami z prowadzenia ewidencji odpadów (ewidencja uproszczona2) są obowiązani uzyskać wpis do Rejestru-BDO.
Zwolnienia wynikające wprost z ustawy o odpadach Obowiązek prowadzenia ewidencji odpadów nie dotyczy niektórych kategorii wytwórców odpadów3: 1) wytwórców odpadów komunalnych, 2) wytwórców odpadów w postaci pojazdów wycofanych z eksploatacji, jeżeli pojazdy te zostały przekazane do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy prowadzącego punkt zbierania pojazdów, 3) wytwórców odpadów będących rolnikami gospodarującymi na powierzchni użytków rolnych poniżej 75 ha, o ile nie podlegają wpisowi do rejestru z urzędu w związku z posiadaniem decyzji w zakresie wytwarzania odpadów. Oprócz wytwórców odpadów ustawa o odpadach zwalnia całkowicie z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów niektóre podmioty gospodarujące odpadami.
1 Rejestr jest prowadzony na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, z późn. zm.) 2 O ewidencji uproszczonej mówi art. 71 ustawy o odpadach, zgodnie z którym wytwórca odpadów prowadzi ewidencję odpadów wyłącznie w postaci karty przekazania odpadów, jeżeli wytwarza odpady niebezpieczne w ilości do 100 kilogramów rocznie lub wytwarza odpady inne niż niebezpieczne, niebędące odpadami komunalnymi, w ilości do 5 ton rocznie. 3 Zwolnienia wynikają z art. 66 ust. 4 pkt 1 lit. a ustawy o odpadach.
2
Zwolnienia całkowite z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów dotyczą: 1) osób fizycznych i jednostek organizacyjnych niebędących przedsiębiorcami, które wykorzystują odpady na potrzeby własne4; 2) podmiotów organizujących nieprofesjonalne zbieranie odpadów5.
Odpady z biur i drobnej działalności gospodarczej Odpady powstające w ramach działalności biurowej lub innej drobnej działalności gospodarczej, o charakterze i składzie podobnym do powstających w gospodarstwach domowych, niezawierające odpadów niebezpiecznych, mogą być potraktowane jako odpady komunalne (np. makulatura, opakowania, meble i inne odpady wielkogabarytowe). W związku z tym podmioty prowadzące drobną działalność usługową np. księgową, doradczą, prawną lub inną biurową, fryzjerską, krawiecką, kosmetyczną (o ile nie wytwarzają odpadów medycznych, w wyniku przeprowadzanych zabiegów z zakresu medycyny estetycznej np. strzykawki, skalpele) są zwolnione z wpisu do rejestru-BDO jako wytwórcy odpadów komunalnych. Jako odpady komunalne można potraktować również zużyty sprzęt elektryczny lub elektroniczny niezawierający składników niebezpiecznych np. czajniki oraz zużyte tonery niezawierające składników niebezpiecznych. Jako wytwórca odpadów komunalnych taki podmiot nie wpisuje się w zakresie wytwarzania tych odpadów do Rejestru-BDO. Odpady posiadające właściwości niebezpieczne, pochodzące z innych źródeł niż gospodarstwa domowe, nie mogą być uznane za odpady komunalne6. Wytwórcy tych odpadów nie są objęci zwolnieniami w zakresie prowadzenia ewidencji odpadów, chyba że takie zwolnienie będzie określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1431).
4 Zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o odpadach osoba fizyczna i jednostka organizacyjna niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi tylko takie rodzaje odpadów, za pomocą takich metod odzysku, określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 10 listopada 2014 r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku (Dz. U. z 2015 r. poz. 93), i w takich ilościach, które mogą bezpiecznie wykorzystać na potrzeby własne. 5 Zgodnie z art. 45 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpadach są to podmioty nieprowadzące działalności gospodarczej w zakresie gospodarki odpadami, które zbierają odpady stanowiące odpady o charakterze pokonsumpcyjnym (poużytkowym) lub odpady opakowaniowe i przekazują je na podstawie pisemnej umowy do podmiotów zbierających odpady lub przetwarzających odpady.
6 Wynika to z definicji odpadów komunalnych zawartej w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy o odpadach.
3
Jeżeli ilości odpadów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji, zostaną przekroczone, wytwórca odpadów podlega wpisowi do Rejestru-BDO.
Zwolnienia wynikające z rozporządzenia Kolejne zwolnienia dotyczą rodzajów odpadów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz. U. z 2015 r. poz. 1431), o ile nie przekraczają rocznie ilości określonych w tym rozporządzeniu. Wytwórcy odpadów wymienionych w tym rozporządzeniu, nieprzekraczających podanych w nim ilości, nie prowadzą w ogóle ewidencji odpadów, nie podlegają zatem obowiązkowi uzyskania wpisu w Rejestrze-BDO.
Odpady powstające w wyniku świadczenia usług. Za odpady powstające w wyniku budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw odpowiada podmiot, który świadczy usługę. Podmiot wykonujący usługę jako wytwórca odpadów zobowiązany jest do rejestracji w Rejestrze-BDO i do prowadzenia ewidencji w BDO. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy umowa o świadczenie usługi inaczej określa odpowiedzialność za wytworzone odpady.
Nieprofesjonalne zbieranie odpadów Sklepy, szkoły, urzędy, które przyjmują odpady o charakterze poużytkowym lub odpady opakowaniowe, jest nieprofesjonalnym zbierającym te odpady. Pojęcie nieprofesjonalnego zbierania precyzuje art. 45 ust. 1 pkt 1ustawy o odpadach, a warunki jakie musi spełniać ten podmiot – art. 45 ust. 2 tej ustawy. Za odpady o charakterze poużytkowym (pokonsumpcyjnym) w przypadku drobnej działalności gospodarczej i biurowej można uznać zarówno niektóre odpady komunalne, jak i odpady niebezpieczne (drobny sprzęt elektryczny lub elektroniczny jak świetlówki, laptopy, monitory – typu użytkowanego również w gospodarstwach domowych). Ponieważ prowadzący nieprofesjonalne zbieranie odpadów jest zwolniony z prowadzenia ewidencji odpadów, podmiot przekazujący do niego odpady może skorzystać ze zwolnienia z obowiązku wystawiania karty przekazania odpadów (dalej „KPO”). Możliwość ta wynika z art. 69 ust. 4 ustawy o odpadach – przepis ten dopuszcza niesporządzanie KPO, jeżeli jeden z posiadaczy odpadów, tak jak w tym przypadku sprzedawca
4
będący nieprofesjonalnym zbierającym odpady, nie jest objęty obowiązkiem prowadzenia ewidencji odpadów.
Przypadek szczególny – zbieg zwolnień z prowadzenia ewidencji odpadów Art. 69 ust. 4 ustawy o odpadach nie zwalnia z całości ewidencji, tylko z KPO. W niektórych przypadkach wytwórca odpadów może być zwolniony z prowadzenia karty ewidencji odpadów – przypadki te wskazuje art. 71 ustawy o odpadach. Jeżeli wytwórca odpadów wytwarza odpady niebezpieczne w ilości do 100 kilogramów rocznie lub wytwarza odpady inne niż niebezpieczne, niebędące odpadami komunalnymi, w ilości do 5 ton rocznie – może prowadzić uproszczoną ewidencję odpadów, tj. wyłącznie w postaci KPO. Jeżeli oba te zwolnienia zachodzą jednocześnie tj. nie zostały przekroczone roczne ilości uprawniające do prowadzenia tylko KPO, a jednocześnie ze względu na przekazywanie odpadów do sprzedawcy lub innego nieprofesjonalnego zbierającego odpady wytwórca odpadów jest zwolniony z wystawienia KPO – wytwórca odpadów jest zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów w pełnym zakresie. Oznacza to, że w tym samym zakresie nie podlega również wpisowi do Rejestru-BDO. Jeżeli jest to wytwórca odpadów, który wyłącznie wytwarza odpady objęte wyżej opisanymi zwolnieniami z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, w ogóle nie podlega obowiązkowi uzyskania wpisu do Rejestru-BDO.
Przejęcie obowiązków wytwórcy odpadów Art. 28 ustawy o odpadach pozwala na przejęcie obowiązków ciążących na wytwórcy odpadów przez podmiot, który nie jest ich wytwórcą. Podmiot przejmujący obowiązki wytwórcy odpadów ma zapewnić postępowanie z przyjętymi odpadami w sposób zgodny z ustawą o odpadach. Przeniesienie praw i obowiązków ciążących na wytwórcy odpadów następuje pod warunkiem zawarcia umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Z ww. przepisu mogą skorzystać podmioty świadczące usługi czy prowadzące działalność handlową w tym samym obiekcie jak np. centrum handlowe. Po przejęciu praw i obowiązków od wytwórcy odpadów, prowadzenie ewidencji odpadów i uzyskanie wpisu do Rejestru-BDO jako wytwórca odpadów odpowiada podmiot, który przejął te obowiązki. Dotyczy to przypadku korzystania przez wytwórców odpadów ze wspólnego lokalu (przy czym pojęcie lokalu można odnieść nie tylko do pojedynczego lokalu ale także większej ich liczby).
5
Dopuszcza się w takim przypadku przeniesienie odpowiedzialności za wytworzone odpady na rzecz jednego z wytwórców odpadów prowadzących działalność w szeroko rozumianym wspólnym lokalu lub na rzecz wynajmującego lokal. Zarządzający nieruchomością jako wynajmujący lokal może przejąć odpowiedzialność za odpady powstające w związku z działalnością handlową lub usługową prowadzoną w centrum handlowym.
Rejestracja w BDO jednostek handlu oferujących torby z tworzyw sztucznych Obowiązek uzyskania wpisu do Rejestru-BDO dotyczy podmiotów prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której mowa w art. 40a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 542, z późn. zm.). Takie jednostki nie prowadzą ewidencji odpadów w BDO, a jedynie sprawozdawczość (informacja poniżej). Obowiązek rejestracji w BDO nie dotyczy tych prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, którzy nie oferują klientom toreb na zakupy wykonanych z tworzywa sztucznego. Bardzo lekkie torby na zakupy z tworzyw sztucznych7 tzw. zrywki nie podlegają opłacie recyklingowej, a więc sklepy, które oferują wyłącznie takie torby również nie podlegają obowiązkowi wpisu do rejestru BDO. Obowiązek uzyskania wpisu do Rejestru-BDO dla tej kategorii podmiotów został wprowadzony z dniem 1 września 2019 r., z tym, że podmioty funkcjonujące są obowiązane złożyć wniosek o taki wpis do 31 grudnia 2019 r.8
Sprawozdawczość Składanie rocznych sprawozdań o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami dotyczy wyłącznie wytwórców obowiązanych do prowadzenia ewidencji odpadów9. Jeżeli wytwórca w zakresie wszystkich wytwarzanych przez siebie odpadów jest całkowicie zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów, nie ciąży na nim obowiązek
7 Zgodnie z art. 8 pkt 15a lit. b ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2019 r. poz. 542, z późn. zm.) przez bardzo lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego rozumie się torby o grubości materiału poniżej 15 mikrometrów, które są wymagane ze względów higienicznych lub oferowane jako podstawowe opakowanie żywności luzem, gdy pomaga to w zapobieganiu marnowaniu żywności. 8 Art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1579) 9 Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy o odpadach.
6
składania rocznych sprawozdań. Częściowe zwolnienie z ewidencji odpadów (np. uproszczona ewidencja odpadów) nie zwalnia z obowiązku składania sprawozdań. Na prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego objęte opłatą recyklingową, ciąży z kolei obowiązek składania rocznych sprawozdań o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami z nich powstającymi. Obowiązek ten nie jest związany z obowiązkiem ewidencji odpadów, tylko z obowiązkiem pobierania opłaty recyklingowej od nabywającego torbę na zakupy z tworzywa sztucznego10.
Z up. Ministra Sławomir Mazurek Podsekretarz Stanu Ministerstwo Klimatu / – podpisany cyfrowo/
10 Obowiązek pobrania opłaty recyklingowej wynika z art. 40a ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi "


o już mam żródło

https://bdo.mos.gov.pl/news/objasnienia-prawne-ministra-klimatu-dotyczace-obowiazku-rejestracji-w-bdo/

https://bdo.mos.gov.pl/wp-content/uploads/2019/12/Obja%C5%9Bnienia-prawne-Ministra-Klimatu-dot-wpisu-do-rejestru-BDO.pdf
_________________
Zębatka


Ostatnio zmieniony przez Zębatka dnia Czw Gru 19, 2019 3:14 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 770

PostWysłany: Czw Gru 19, 2019 2:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dalej dostałam zdjęcie ze ściany z urzędu
napisane czerwonymi literami

podmioty prowadzące drobną działalność usługową np. księgową, doradczą, prawną lub inną biurową, fryzjerską, krawiecką, kosmetyczną ( o ile nie wytwarzają odpadów medycznych, w wyniku przeprowadzania zabiegów medycznych z zakresu medycyny estetycznej np. strzykawki, skalpele) są zwolnione z wpisu do rejestru BDO, jako wytwórcy odpadów komunalnych.
_________________
Zębatka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1499

PostWysłany: Pią Gru 20, 2019 1:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

money.pl napisał:
Kosmetyczka, fryzjer, mechanik, właściciel warzywniaka i wielu, wielu innych. Wszyscy do końca roku muszą się zarejestrować w bazie danych o produktach i opakowaniach. Na spóźnialskich czekają kary do miliona złotych, a nawet areszt.

Cytat:
podmioty prowadzące drobną działalność usługową np. księgową, doradczą, prawną lub inną biurową, fryzjerską, krawiecką, kosmetyczną (...)są zwolnione z wpisu do rejestru BDO, jako wytwórcy odpadów komunalnych

A już zacząłem się bać, że po nowym roku moja fryzjerka może zostać aresztowana (bo nie miała zamiaru zarejestrować się) i nie będzie komu mnie ostrzyc. Na szczęście od dziś mogę już być o nią spokojny. Wink
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aga M.



Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 1

PostWysłany: Pon Gru 30, 2019 12:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
W bazie danych podmiotów zarejestrowanych w BDO
nie mogę znaleźć żadnej pracowni protetycznej.
Są głównie gabinety stomatologiczne.
Czy w takim razie nie mamy obowiązku rejestracji (odpady komunalne), czy też każdy zwlekał do ostatniej chwili i za jakiś czas pojawi się w rejestrze?
Dajcie znać proszę bo zostały jeszcze tylko 2-dni i nie wiem czy wysyłać wniosek.
Pozdrawiam
Agnieszka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kilden



Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 1227

PostWysłany: Pon Gru 30, 2019 1:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poruszasz wielce skomplikowany problem,który to był rozwiązywany przez największe intelektualne umysły na naszym forum (patrzaj powyżej) no i nijak jakoś nikt rozwiązania problemu nie podał w szczegółowości jego rozwiązania.
I tu jest moja miła Ago M. … jeżeli mogę się do Ciebie tak zwracać- zagwozdka

Kto i po co robi problemy ? … i dlaczego je robi ? i jakim czynnikom i siłom one służyć mają i jaki cel w tym mają bliżej nieokreślone jednostki wprowadzające zamęt i siejące defetyzm ,stagnację ,rezygnację i qurwa inne tego typu posrane
odczucia ludziom ,którzy chcą jedynie wykonywać sumiennie swoją pracę produkując tyle odpadów "co kot naszczał" Very Happy Very Happy Very Happy


Ostatnio zmieniony przez kilden dnia Pon Gru 30, 2019 11:19 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 770

PostWysłany: Pon Gru 30, 2019 3:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kilden napisał:

Kto i po co robi problemy ? … i dlaczego je robi ?

Oj Kilden,
ja, jako tęgi umysł Laughing Laughing Laughing powiem Ci.
To są szkolenia, zobacz jak wspaniale szkoleni jesteśmy przez państwo.
Wszystko kurcze na ostatnią chwilę.
Pewnie nikt się nie zastanawiał nad tym skąd się to bierze. Może obarczaliście się kiedyś winą za to, że coś wykonujecie na ostatnią chwilę.
Ojciec, matka, z domu wyniosłam/em szybka psychoterapia, obietnica poprawy Wink i co ? I nic, szkolimy dalej Laughing

A wracając do tematu
Teraz to wszyscy, zastanawiają się jakie śmieci produkują, zgłosić się, a może nie zgłosić. gipsy, plastiki, kilogramy, tony...
No, to jeśli się zgłosicie to nie omieszkajcie tam wpisać w zgłoszeniu, że emitujecie CO2, jeśli używacie samochodu do działalności i jeśli wrzucacie cokolwiek z tych samochodów w rozliczenia w firmie.
Cytat:

Kto i po co robi problemy ? … i dlaczego je robi ?

Jak to po co? Po to żeby stworzyć nową bazę danych, a potem zrobić kontrolę z tej bazy i zapytać - a samochodu to pan nie zgłosił, pan wie ile ten samochód rocznie emituje CO2?
Nie wie pan? My panu powiemy.

Wink

a przy okazji
firma zewnętrzna za rozliczanie tych kwitów, życzy sobie ok. 3-4 tysiące rocznie, jakieś trzy stówki miesięcznie do tej pory. Może przy jednoosobowej działalności może mniej, ale tego już dokładnie nie wiem.
_________________
Zębatka


Ostatnio zmieniony przez Zębatka dnia Pon Gru 30, 2019 11:40 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1499

PostWysłany: Pon Gru 30, 2019 11:33 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To projekt zmiany omawianej ustawy, autorstwa PSL-Kukiz’15, który nie wszedł w życie (choć jego uzasadnienie wydawało się być w miarę logiczne). Ministerstwo Klimatu, uważa jednak inaczej. Ciekawe kto pierwszy pójdzie siedzieć z tytułu niedopełnienia obowiązku rejestracji na czas?

Cytat:
Projekt
USTAWA z dnia....................2019 r.
zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw
Art. 1
W ustawie z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701i 730) wprowadza się następującą zmianę:
1)w art. 22 pkt 1 wyrazy „1 stycznia 2020 r.” zastępuje się wyrazami „1 stycznia 2021r.”.
Art. 2
Ustawa wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Uzasadnienie
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce
odpadami (BDO) jest systemem informatycznym, utworzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Integralną częścią BDO jest Rejestr podmiotów wprowadzających
produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, który został uruchomiony
24 stycznia 2018 r. Od 1 stycznia 2020 r. planowane jest uruchomienie kolejnych modułów systemu tj. moduł ewidencji i moduł sprawozdawczości.
Nowelizacja od przyszłego roku zobowiązuje większość firm do ewidencjonowania wytwarzanych odpadów. Obowiązek ewidencji w internetowej bazie danych rodzi wiele problemów, gdyż osoby zobowiązane do rejestracji w systemie nic o tym obowiązku nie wiedzą. Ponadto problem dotyczy braku jasnych zasad określających, kto musi zarejestrować się w bazie danych o odpadach (BDO) i ewidencjonować to, co wyrzuca. Dodatkowo wprowadzono obowiązek określania rodzajów oraz wagi odpadów. Rygorystyczne kary, stanowią duże zagrożenie dla przedsiębiorców, którzy bez odpowiednich szkoleń mogą popełniać błędy.
Należy wskazać, że za brak rejestracji, nieumieszczanie numeru BDO na dokumentach, brak ewidencji grozi kara od 5 tys. do jednego miliona złotych.
Projektodawcy mając na uwadze przeciwdziałanie negatywnym skutkom wejścia w życie nowelizacji ustawy o odpadach proponują wydłużenie okresu vacatio legis o 12 miesięcy co pozwoli w sposób prawidłowy wprowadzić w życie projektowany system rejestracji. Ponadto pozwoli na prowadzenie odpowiednich szkoleń dla przedsiębiorców a także nie będzie stanowił zagrożenia dla małych firm, na które zostały nałożone nowe, duże obowiązki administracyjne. Projekt wprowadza pozytywne skutki społeczne, gospodarcze, finansowe i prawne.
Projekt nie powoduje skutków finansowych po stronie budżetu państwa ani budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Projekt nie wymaga wydania aktów wykonawczych.
Projekt jest zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Projekt pozytywnie wpłynie na działalność mikro przedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorców.

_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZGRYZ Strona Główna -> Tematy bieżące Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group