Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
SANEPID a otwarcie nowej pracowni
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Tematy bieżące
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madziulka7



Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Dziki Wschód ;)

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 10:16 am    Temat postu: SANEPID a otwarcie nowej pracowni Odpowiedz z cytatem

Witam Wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem, ale jak tylko natknęłam się na to forum, to postanowiłam wziąć w nim aktywny udział. Na początek potrzebuję jednak Waszej pomocy w następującej kwestii: we wrześniu otwieram swoją pierwszą pracownię i jedna rzecz nie daje mi spokoju, mianowicie SANEPID!!! Rolling Eyes

Wiem, że muszę spełnić określone wymagania lokalowe i dostosować pracownię do obowiązujących standardów, ale czy powinnam zgłosić się do sanepidu po jakąś opinię czy odbiór i ewentualnie kiedy- przed zarejestrowaniem działalności czy już po?

W jaki sposób Wy rozwiązaliście ten problem zakładając swoje laboratoria/pracownie?

Będę wdzięczna za każdą pomocną radę Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
obserwator



Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 897
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 6:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakie są standarty i kto je wyznacza,na jakiej podstawie?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1487

PostWysłany: Pon Cze 20, 2011 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chcesz mieć pozorny spokój, czy rzeczywisty spokój?

Jeśli to pierwsze, to najlepiej wybierz się osobiście przed zakupem/wynajęciem lokalu do najbliższego Sanepid-u i tam zapytaj. Mają obowiązek zaradzić coś na Twój problem. Jeśli będziesz miała szczęście, to nawet podadzą Ci "aktualnie obowiązujące przepisy" (najlepiej na piśmie). To w zasadzie bez znaczenia, co Ci powiedzą (odpiszą), najważniejsze, że już wtedy będziesz musiała się podporządkować. Mają Cię od tej pory "na widelcu" i będą Cię później według tych "wytycznych" rozliczać. Może się okazać, że podadzą Ci przepisy, które niekoniecznie muszą Ciebie właśnie dotyczyć, jak to się wielokrotnie zdarza (a np. zakłady opieki zdrowotnej). Ale lokalny Sanepid nie może przecież się mylić...
Jeśli zależy Ci na rzeczywistym spokoju, to najpierw upewnij się, czy w ogóle musisz cokolwiek zgłaszać do Sanepidu i na jakiej podstawie (czy zamierzasz pracować sama, czy też zatrudniać ludzi itp.). Potem znajdź (najlepiej w Internecie) aktualnie obowiązujące przepisy (choć możliwe, że są to te same od 30 lat) i się do nich zastosuj.

A tak na marginesie, na tym forum już chyba wszystko było na ten temat napisane. Szukaj cierpliwie. To bardzo ważna cecha w zawodzie technika dentystycznego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
madziulka7



Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Dziki Wschód ;)

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że chcę mieć rzeczywisty spokój Wink

tylko taki mnie interesuje. Byłam już nawet w moim sanepidzie i jeszcze sie nie mogę z szoku otrząsnąć - pan odpowiedzialny za odbiór i kontrole różnych pomieszczeń był bardziej zdziwiony kontrolą sanepidu w pracowni protetycznej niż ja (zgroza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Powiedział, że w jego "karierze" w sanepidzie jeszcze mu nigdy nie przypadło odbieranie pracowni protetycznej... Wymamrotał jeszcze tylko, że pewnie "jakieś" wymogi są i że muszę je spełnić, ale on nie wie, jakie... Exclamation Confused

Czy ktoś z Was miał przyjemność odbyć taki odbiór czy kontrolę w związku z otwieraniem swojej pracowni?

...a, zapomniałam dodać, ze to na początku będzie pracownia jednoosobowa :/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1258
Skąd: wawa

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 1:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

madziluka, możliwe jest ,ze forumowicze chcą ci dać milczącą złotą radę
chcesz mieć zamieszanie - zgłoś pracownię do odbioru - będziesz miała zamieszanie że hej i na lata...

nie chcesz zamieszania......pisz więcej na forum i nie zawracaj sobie. Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1487

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

madziulka7 napisał:
pan odpowiedzialny za odbiór i kontrole różnych pomieszczeń był bardziej zdziwiony kontrolą sanepidu w pracowni protetycznej niż ja (zgroza!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Dlaczego zgroza?...

Jak się wybierzesz do straży pożarnej, tam się dopiero zdziwią (słyszałaś gdzieś zapewne o konieczności odbioru przez strażaka).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
madziulka7



Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Dziki Wschód ;)

PostWysłany: Wto Cze 21, 2011 2:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Milcząca złota rada...hmmmmmm, a może to i dobra rada Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
biloluk



Dołączył: 10 Lut 2007
Posty: 69
Skąd: Kuj-pomorskie

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pracujesz sama to nic nie musisz u nich zgłaszać , ale jak chcesz to oni zrobią odbiór - z który pewnie zapłacisz , zrobisz jakies smieszne projekty itp itd. ale jak robisz sama to na nic to wszystko
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Agusiorek



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 26

PostWysłany: Wto Cze 28, 2011 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja! Ja sie wkopałam pare lat temu w Sanepid. Odbiór, kontrole, a nawet BHPowiec przychodził! dodam, że pracuje sama. Dopiero w tym roku uprzejmy Pan z Sanepidu, zadzwonił i zapytał, czy zatrudniam pracowników. Powiedział, że jeśli nie, to wysłać pismo odpowiednie do placówki SSE i wykreślą mnie z listy kontroli... Uffff... jakie to było szczęście!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
madziulka7



Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: Dziki Wschód ;)

PostWysłany: Wto Cze 28, 2011 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ukrywam, że to ostatnie rozwiązanie najbardziej by mnie zadowoliło Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
wojtek121



Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 309

PostWysłany: Nie Lip 03, 2011 9:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po 20 latach pobytu za granica nie wiem czy biurokarja kocha polske a moze
to polacy ja kochaja a moze nie mozemy otrzasnac sie z komunistycznego systemu zycia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
j.c.



Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 55

PostWysłany: Czw Sie 29, 2013 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chciałbym podbić temat.
zastanawiam się nad zatrudnieniem pracownika (pierwszego) na umowę o pracę i mam dylemat. znalazłem w sieci takie coś:

Cytat:
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 21 września 1992 r.
Załącznik nr 1 
WYMAGANIA OGÓLNE, JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ POD WZGLĘDEM FACHOWYM I SANITARNYM POMIESZCZENIA I URZĄDZENIA ZAKŁADU OPIEKI ZDROWOTNEJ
I. Wymagania ogólnoprzestrzenne
1. Zakład powinien stanowić samodzielny budynek lub może być zlokalizowany w budynku przeznaczonym również na inne cele przy zachowaniu izolacji pomieszczeń innych użytkowników budynku.
2. Powierzchnia każdego pomieszczenia powinna być dostosowana do zainstalowanych urządzeń, aparatury i sprzętu.
3. Pomieszczenia zakładu nie powinny znajdować się poniżej parteru. Dopuszcza się lokalizowanie pomieszczeń, z wyjątkiem pokoi chorych, poniżej parteru, pod warunkiem obniżenia otaczającego terenu 30 cm poniżej podłogi przyległych pomieszczeń, poprzez wykonanie skarpy o nachyleniu nie większym niż 45°.
4. Pomieszczenia, w tym również przestrzenie komunikacyjne, lokalizowane na tej samej kondygnacji, nie mogą znajdować się na różnych poziomach, wymagających zastosowania stopni lub pochylni wyrównawczych.
5. Pomieszczenia, w których wykonywane są świadczenia zdrowotne, oraz pomieszczenia administracyjne, magazynowe, zaplecza gospodarczego i technicznego, jeżeli wymagają tego względy technologiczne, powinny być wyposażone w punkty poboru wody ciepłej i zimnej.
6. Dla pracowników zakładu, z wyjątkiem pracowników administracyjnych, powinny być zorganizowane szatnie centralne. Należy urządzić odrębne szatnie dla pracowników kuchni, pralni, spalarni odpadów, warsztatów, zwierzętarni, obsługi zakładu patomorfologii (jeżeli jest zlokalizowany w osobnym budynku), oddziału zakaźno-obserwacyjnego oraz chorób płuc i gruźlicy.
7. Jeżeli w zakładzie nie została urządzona szatnia centralna podstawowa dla pracowników, powinny być zorganizowane szatnie podstawowe w komórkach organizacyjnych zakładu.
8. Wskaźnik powierzchni w szatniach podstawowych, o których mowa w ust. 6 i 7, powinien stanowić co najmniej 0,65 m2 na jednego pracownika w odniesieniu do ogólnej liczby pracowników zatrudnionych na wszystkich zmianach korzystających z danej szatni.
9. Dla pracowników spalarni odpadów, warsztatów, zwierzętarni, samodzielnych dezynfektorni, pracowników obsługi, wykonujących prace brudzące, oraz dla oddziałów zakaźno-obserwacyjnych, chorób płuc i gruźlicy należy urządzać szatnie odzieży roboczej o powierzchni co najmniej 0,50 m2 na osobę. Szatnie odzieży roboczej łączą się z szatniami podstawowymi poprzez węzeł sanitarny (szatnia przelotowa trzyczęściowa).
10. Przy szatniach podstawowych powinny być węzły sanitarne wyposażone w 1 umywalkę na 20 pracowników i 1 natrysk na 25 pracowników oraz co najmniej 1 ustęp. Węzły sanitarne, zlokalizowane przy szatniach dla pracowników, o których mowa w ust. 9, powinny być wyposażone w 1 umywalkę na 10 pracowników i 1 natrysk na 8 pracowników oraz co najmniej 1 ustęp. Podane wskaźniki dotyczą liczby pracowników na najliczniejszej zmianie.
11. Przy szatniach przeznaczonych na więcej niż 5 kobiet powinny znajdować się kabiny higieny osobistej. Szatnie z węzłami sanitarnymi, z wyłączeniem szatni przeznaczonych dla maksimum 20 osób i mających możliwość wietrzenia przez okno, powinny być wentylowane mechanicznie.
12. Ustępy powinny być urządzone odrębnie dla personelu i pacjentów oraz osobne dla mężczyzn i kobiet.
13. Dla ustalenia wielkości ustępów należy stosować następujące wskaźniki: dla pacjentów - 1 miska ustępowa na 20 mężczyzn, 1 miska ustępowa na 15 kobiet oraz dla personelu - 1 miska ustępowa na 35 mężczyzn, 1 pisuar na 35 mężczyzn, 1 miska ustępowa na 25 kobiet. Przedsionki ustępów muszą być wyposażone w umywalki w liczbie 1 umywalka na 4 miski ustępowe lub pisuary, lecz nie niższej niż 1 umywalka.
14. Jeżeli liczba pracowników na najliczniejszej zmianie nie przekracza 15, może być jeden ustęp wspólny dla mężczyzn i kobiet.
15. W zakładzie powinny być urządzone pokoje śniadaniowe o powierzchni, w przeliczeniu na pracownika najliczniejszej zmiany, 1,1 m2, nie mniejszej niż 10 m2.
16. W każdej jednostce organizacyjnej zakładu powinno znajdować się pomieszczenie (miejsce) przeznaczone do składowania bielizny czystej; w jednostkach, w których nie przewidziano osobnego pomieszczenia na brudownik, powinno być osobne pomieszczenie lub miejsce na składanie brudnej bielizny.
17. W każdym pomieszczeniu powinny być worki plastykowe lub wiadra przeznaczone do gromadzenia wszelkiego typu odpadów.
18. Spalarnia odpadów w szpitalu obsługuje również inne zakłady opieki zdrowotnej, zlokalizowane w rejonie obsługiwanym przez szpital.
II. Wymagania dla niektórych pomieszczeń
1. Pomieszczenia śluzy szatniowej powinny odpowiadać wymaganiom określonym w części I ust. 8 i 9.
2. Pomieszczenia śluzy umywalkowo-fartuchowej powinny być wyposażone w zespoły wieszaków, umywalkę i suszarkę do rąk.
3. Kabina higieniczna służąca higienie osobistej powinna być wyposażona w umywalkę, bidet i miskę ustępową.
4. Składzik porządkowy jest pomieszczeniem przeznaczonym do przechowywania środków czystości. Powinien on być wyposażony w zlew zawieszony na wysokości 50 cm od podłogi. Co najmniej jeden taki składzik powinien znajdować się w każdej jednostce organizacyjnej zakładu.
5. Izolatka, stanowiąca zespół pomieszczeń przeznaczonych dla pobytu jednego pacjenta, składający się z pomieszczenia pobytu pacjenta (minimum 10,0 m2), węzła sanitarnego dostępnego z pomieszczenia pobytu oraz śluzy umywalkowo-fartuchowej między pomieszczeniem pobytu i ogólną drogą komunikacyjną, powinna mieć bezpośrednie wyjście na zewnątrz budynku.
6. Separatka, stanowiąca zespół pomieszczeń przeznaczonych dla jednego lub dwóch pacjentów, składa się z identycznych pomieszczeń jak izolatka, z tym że nie ma wyjścia na zewnątrz.
7. Filtr powinien być dostępny z zewnątrz budynku przez przedsionek-wózkarnię. Z filtru dostępna jest poczekalnia dla dzieci i izolatka. Ściany filtru powinny być przeszklone w sposób umożliwiający obserwację przedsionka wózkarni i izolatki.
8. Przy głównym holu wejściowym do zakładu należy urządzić szatnię dla okryć wierzchnich osób przychodzących, rejestrację, informację, ustępy oraz ewentualnie barek kawowy, kioski handlowe itp. pomieszczenia.
9. Poczekalnie pacjentów, bez względu na przyjęty system (zatokowy lub centralny), powinny umożliwiać łączność wzrokową z drzwiami pokoi badań lekarskich, dla których są przeznaczone. Wielkość poczekalni określa się przyjmując 5 pacjentów na 1 stanowisko pracy lekarza, na pokój zabiegowy lub inny oraz 1,5 m2 na 1 miejsce w poczekalni (bez powierzchni komunikacyjnej).
10. Punkt pobierania materiałów do analiz, wraz z boksem odbioru materiałów i wydawania wyników, jest częścią zakładów diagnostyki laboratoryjnej i mikrobiologicznej i powinien być łatwo dostępny dla pacjentów ambulatoryjnych. W związku z tym może znajdować się bezpośrednio przy zakładach lub w przychodni.
11. W działach związanych z żywieniem (np. kuchnia, bufet, stołówka, kawiarnia) pracownicy powinni mieć urządzony osobny ustęp, niedostępny dla innych osób.
12. W oddziałach i działach dostępnych dla pacjentów w wózkach inwalidzkich powinny być urządzone kabiny ustępowe przystosowane dla inwalidów.
13. Korytarze, na których przewiduje się ruch pacjentów w wózkach inwalidzkich, powinny zapewniać swobodny, dwukierunkowy ruch dla tych wózków.
14. Działy, w których mogą poruszać się osoby niepełnosprawne, powinny być wyposażone w urządzenia ułatwiające poruszanie się tych osób (np. pochwyty przyścienne wzdłuż korytarzy, w węzłach sanitarnych).
III. Oświetlenie naturalne
1. Pomieszczenia przeznaczone na czasowy lub stały pobyt pacjentów i pracowników powinny mieć zapewniony bezpośredni dostęp światła dziennego oraz zapewnione wietrzenie naturalne. Wyjątek stanowią pomieszczenia, w których ze względu na przeznaczenie niewskazane jest oświetlenie światłem naturalnym, np. sale operacyjne, sale diagnostyki obrazowej, ciemnie i sale audio-wizualne.
2. Jeżeli orientacja okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi może powodować nadmierne ich naświetlenie lub przegrzewanie, powinny być zainstalowane urządzenia zabezpieczające przed ich przegrzewaniem.
3. Korytarze powinny mieć dwustronne czołowe oświetlenie naturalne oraz zapewnioną możliwość wietrzenia. Korytarz pozbawiony oświetlenia czołowego lub dłuższy niż 20,0 m przy oświetleniu czołowym jednostronnym oraz dłuższy niż 40,0 m przy oświetleniu czołowym dwustronnym powinien mieć boczne zatoki rozświetlające co 20,0 m.
IV . IV. Wymagania ogólnobudowlane
1. Wytrzymałość stropów powinna uwzględniać obciążenia wynikające z zainstalowania urządzeń i aparatury. Dotyczy to również dróg komunikacyjnych, po których mogą być transportowane te urządzenia.
2. W zakładzie powinna być zapewniona możliwość wprowadzania i wyprowadzania urządzeń wielkogabarytowych, przekraczających rozmiarami wymiary otworów okiennych i drzwiowych.
3. Podłogi powinny być wykonane z materiałów gładkich, trwałych, zmywalnych, nienasiąkliwych i odpornych na działanie środków dezynfekcyjnych. Nie jest dopuszczalne stosowanie podłóg drewnianych, z wyjątkiem sal kinezyterapii i pomieszczeń administracyjnych. Cokoły przy podłogach pomieszczeń lekarsko-zabiegowych oraz łóżkowych powinny być wykonane do wysokości co najmniej 10 cm z materiałów odpowiadających wymaganiom dla podłóg w tych pomieszczeniach.
4. Ściany pomieszczeń, z wyjątkiem pomieszczeń administracyjnych, powinny być łatwo zmywalne i umożliwiające dezynfekcję. W pomieszczeniach wymagających częstej dezynfekcji lub utrzymania aseptyki ściany na całej wysokości powinny być wyłożone płytkami z materiałów gładkich, trwałych, zmywalnych, nienasiąkliwych i odpornych na działanie środków dezynfekcyjnych.
5. Przy umywalkach i zlewozmywakach ściany powinny być wyłożone do wysokości co najmniej 1,60 m płytkami wykonanymi z materiałów o cechach wymienionych w ust. 4.
6. W pomieszczeniach wymagających podwyższonej aseptyki sufit podwieszony powinien być wykonany w sposób zapewniający szczelność powierzchni. Dotyczy to w szczególności oddziałów o charakterze infekcyjnym, pracowni mikrobiologicznych, sal operacyjnych, zabiegowych i porodowych, pokoi łóżkowych na oddziałach intensywnej opieki i reanimacji, pooperacyjnych, oparzeniowych, pomieszczeń przeznaczonych do pobierania i przerobu krwi w punktach i stacjach krwiodawstwa oraz pomieszczeń produkcyjnych kuchni, pralni, centralnej sterylizatorni, centralnej stacji przygotowania łóżek i dezynfektorni.
7. W każdym pomieszczeniu, z zastrzeżeniem ust. 8, powinien być indywidualny kanał wentylacji grawitacyjnej wyprowadzony ponad dach i zapewniający 1,5-krotną wymianę powietrza na godzinę.
8. Pomieszczenia o zwiększonych wymaganiach aseptyki, takie jak sale operacyjne, boksy jałowe, sterylizatornie, sale intensywnej opieki i reanimacji, nie mogą być wyposażone w kanał wentylacji grawitacyjnej. W pomieszczeniach tych należy instalować wentylacje określone w ust. 27 i 28 załącznika nr 2.
9. W pomieszczeniach o jednorodnym przeznaczeniu (np. pokoje łóżkowe, węzły sanitarne, pokoje zabiegowe) dopuszcza się, z wyłączeniem oddziałów zakaźno-obserwacyjnych oraz chorób płuc i gruźlicy, stosowanie zbiorczych komór w przestrzeni poddasza, zakończonych deflektorem, do których wprowadza się kanały wentylacji grawitacyjnej.
10. Okna w pomieszczeniach powinny być wyposażone w górne nawietrzaki.
11. Parapety podokienne powinny wystawać nie więcej niż 3 cm poza wykończone części pionowe muru podokiennego. W pomieszczeniach o podwyższonej aseptyce zamiast parapetów podokiennych wykończenie części poziomych muru podokiennego powinno być wykonane z płytek okładzinowych.
12. W zakładzie nie mogą być instalowane drzwi wahadłowe oraz obrotowe.
V. Wymagania dotyczące instalacji
1. Zakłady powinny być wyposażone w instalacje: wodociągową, kanalizacyjną, ciepłej wody, grzewczą i elektryczną.
2. Instalacje powinny być wykonane jako kryte, chyba że przepisy określające warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane, stanowią inaczej.
3. Pomieszczenia, które w trakcie użytkowania powinny być zmywane wodą bieżącą, należy wyposażyć we wpusty podłogowe oraz zawory ze złączką do węża.
4. Grzejniki powinny być zainstalowane nie niżej niż 12 cm od podłogi i nie bliżej niż 6 cm od lica ściany wykończonej, a w pomieszczeniach o podwyższonej aseptyce (np. sale zabiegowe, boksy jałowe, przygotowalnie płynów infuzyjnych, centralna sterylizatornia, sale pooparzeniowe itp.) - minimum 10 cm od lica ściany wykończonej. Grzejniki powinny być gładkie, łatwe do czyszczenia. Nie dopuszcza się instalowania grzejników z rur ożebrowanych oraz ogrzewania podłogowego i sufitowego.
5. Pomieszczenia o różnym poziomie wymagań sanitarnych nie mogą być łączone we wspólny układ wentylacji mechanicznej.
6. W pomieszczeniach i przestrzeniach komunikacyjnych, w których wymagane jest okresowe wyjaławianie powietrza, powinny być rozmieszczone stałe lub przenośne lampy bakteriobójcze.


oraz

Cytat:
Załącznik nr 4 
WYMAGANIA SZCZEGÓLNE, JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ POD WZGLĘDEM FACHOWYM I SANITARNYM POMIESZCZENIA I URZĄDZENIA PRACOWNI STOMATOLOGICZNEJ
1. Pracownia powinna być wyposażona w instalację gazową, tlenową, sprężonego powietrza (sprężarki bezolejowe) oraz acetylenu i argonu.
2. W odlewni i gipsowni przy zlewozmywakach powinny być zainstalowane odstojniki.
3. W pracowni podstawowej, odlewni metali, pracowni polimeryzacji, polerowni, pracowni chemicznej i ceramicznej powinna być zainstalowana wentylacja mechaniczna.
4. W pracowni podstawowej, gipsowni, pracowni polimeryzacji i ceramicznej oraz polerowni powinny być zainstalowane pochłaniacze pyłu (odciągi miejscowe), a w odlewni - okapy nad piecami.
5. Odlewnia metali, pracownia polimeryzacji i chemiczna oraz polerownia powinny być wyposażone w digestoria.


można by się szarpnąć i zrobić te wyciągi, wentylacje itp. (w moim przypadku to pracowania wyłącznie akrylu).
pytanie tylko czy gra jest warta świeczki.
i tu pytanie do techników-szefów zatrudniających legalnie pracowników:

czy zdarzyła się wam kontrola sanepidu? jeżeli tak to jak wyglądała? co sprawdzali itp.?

czy w ogóle zgłaszaliście do sanepidu chęć/fakt zatrudnienia pracownika? czy dostaliście wytyczne do spełnienia? czy je spełniliście?

pozdrawiam ciepło i czekam na odzew Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 167

PostWysłany: Czw Sie 29, 2013 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja przed zalozeniem pracowni dzwonilem do sanepidu i dostalem odp ze jesli to jest pracownai w domu, z wydzielonym pomieszczeniem i nie zamierzam nikogo zatrudniac to nic nie musze zglaszac.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piotr77



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 39

PostWysłany: Pon Wrz 30, 2013 11:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja otrzymałem takie wytyczne:

2011-03-31
Dz.U. 1991 Nr 91 poz. 408
USTAWA
z dnia 30 sierpnia 1991 r.
o zakładach opieki zdrowotnej

Art. 2.
1. Zakładem opieki zdrowotnej jest:
1) szpital, zakład opiekuńczo-leczniczy, zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy, sanatorium,
prewentorium, hospicjum stacjonarne, inny niewymieniony z nazwy
zakład przeznaczony dla osób, których stan zdrowia wymaga udzielania
całodobowych lub całodziennych świadczeń zdrowotnych w odpowiednio
urządzonym, stałym pomieszczeniu;
2) ……….
5) pracownia protetyki stomatologicznej i ortodoncji;
6) zakład rehabilitacji leczniczej;
[7) żłobek;]
Cool ambulatorium lub ambulatorium z izbą chorych jednostki wojskowej, Policji,
Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Biura Ochrony Rządu,
Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz jednostki organizacyjnej
Służby Więziennej;
9) stacja sanitarno-epidemiologiczna;
10) wojskowy ośrodek medycyny prewencyjnej;
11) jednostka organizacyjna publicznej służby krwi;
12) inny zakład spełniający warunki określone w ustawie
Art. 3.
Świadczeniem zdrowotnym są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu
i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia
lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, w szczególności
związane z:
1)…….
13) czynnościami technicznymi z zakresu protetyki i ortodoncji;
14) czynnościami z zakresu zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki
pomocnicze.
Art. 30.
Pracownia protetyki stomatologicznej i ortodoncji udziela świadczeń zdrowotnych,
które obejmują swoim zakresem wykonywanie i naprawę protez i innych przedmiotów
protetycznych oraz ortodontycznych. Świadczenia te udzielane są na podstawie
skierowania lekarza dentysty.



ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 21 września 1992 r.
w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej.

§ 4. Pomieszczenia i urządzenia pracowni stomatologicznej (protetycznej, ortodontycznej) pod względem fachowym i sanitarnym powinny ponadto odpowiadać wymaganiom szczególnym określonym w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
Załącznik nr 4
WYMAGANIA SZCZEGÓLNE, JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ POD WZGLĘDEM FACHOWYM I SANITARNYM POMIESZCZENIA I URZĄDZENIA PRACOWNI STOMATOLOGICZNEJ
1. Pracownia powinna być wyposażona w instalację gazową, tlenową, sprężonego powietrza (sprężarki bezolejowe) oraz acetylenu i argonu.
2. W odlewni i gipsowni przy zlewozmywakach powinny być zainstalowane odstojniki.
3. W pracowni podstawowej, odlewni metali, pracowni polimeryzacji, polerowni, pracowni chemicznej i ceramicznej powinna być zainstalowana wentylacja mechaniczna.
4. W pracowni podstawowej, gipsowni, pracowni polimeryzacji i ceramicznej oraz polerowni powinny być zainstalowane pochłaniacze pyłu (odciągi miejscowe), a w odlewni - okapy nad piecami.
5. Odlewnia metali, pracownia polimeryzacji i chemiczna oraz polerownia powinny być wyposażone w digestoria.


I Pani z sanepidu najbardziej czepia się dygistoria.
Z czego dla niej dygistorium to już każdy jeden wyciąg.

Znam jeden labor, który się sam zgłosił do sanepidu, że istnieje to ma regularne kontrole co rok.

Pani zawsze sobie coś znajdzie. A to jak myć ręce, a to że nie ma pojemników na ścianie opisanych, w którym denzynfekcja, mydło.
Nie ma pojemnika na odpady medyczne, specjalna szafka na polimery .... I tak co kontrola to sobie pisze protokół po roku sprawdza i odhacza że jest i znowu nowości:)
_________________
wierz w fakty nie mity każdą wiadomość sprawdź sam/a-ufaj sobie a informacją dziel się z innymi:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Piotr77



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 39

PostWysłany: Pon Wrz 30, 2013 11:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym odbiorem sanepidu to jeszcze jedna sprawa.
Obiekt powinien być przystosowany do prowadzenia działalności.
Nie wystarczy sobie zrobić zgodnie z wymaganiami ale i zrobić projekt przez architekta. Chociażby sama inwentaryzacja u takiego branżowca min 2000zł.

Plusy i bolączki - jak kiedyś wystąpisz o dofinansowanie unijne mogą chcieć od Ciebie dokumentu, że lokal jest zgłoszony jako użytkowy pod konkretną formę działalności. Nie wystarczy ,płacenie podatku pod działalność. Powinien być zgłoszony w architekturze jako do danego celu.
Nie polecam tego załatwiać. Nikt nikomu głowy nie urywa za takie braki wychodzi przy dofinansowaniach wtedy może być problem. Bo to też w zależności z jakiego projektu startujemy.

W naszym pięknym kraju 98% lokali, które nie ma takich zgłoszeń nie tylko w protetyce ale w każdej innej branży więc nie pędźcie z tym do, któregoś z prezesów, że tu nam trzeba jeszcze takie uaktualnienie bo podniesiemy statystyki tylko do 97,986111111 tylu nas jest Smile i tak się liczymy dla reszty Smile z śmieciami podobnie Smile z rejestracją produktu myślę to samo Razz
_________________
wierz w fakty nie mity każdą wiadomość sprawdź sam/a-ufaj sobie a informacją dziel się z innymi:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Tematy bieżące Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group