Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
szkielety odstaja na modelu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Pią Mar 14, 2014 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mufa tak samo 50%. Eksperymentowaliśmy z różnymi masami i z Gilvestem mamy najlepsze doświadczenia. Gilvest "speed" to jednak nie to samo co "vario", którego niezbyt dobrze pamiętam.
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Pią Mar 14, 2014 7:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Babs napisał:
Kupiłam Gilvest MG Vario,niestety nie ma na torebkach ani na butelce z płynem instrukcji co do stężenia.Piotrasz mówisz że speed 50%.Szukam w necie jakiejkolwiek ulotki i znalazłam tylko to:

http://www.bk-giulini-pcg.com/dyndata/Gilvest_Liquid.pdf

Do MG Vario też 50%?? Mam 7 szkieletów na przyszły tydzień.Szału dostane z tymi masami!!!

Stężenie modelu 50-65% a mufa?

http://bk-giulini-pcg.com/dyndata/Gilvest_MG_Speed.pdf


Mówiłem, żebyś kupiła ME Razz konwencjonalny, ale lepszej masy na rynku nie znajdziesz Smile

to już było kupic tego speeda, bo vario jest takim czymś pół na pół.

After Bench Set of approx. 25 min,the ring can
also be placed into the already at max.
3
00° C
preheated furnace and immediately heated up
to final temperature


A najlepsze rezultaty będziesz mieć na ME i polecam ją do teleskopów metodą jednego odlewu.

W Vario daj sobie 80% model, a mufa jak tam chcesz 50-80-100% bez znaczenia.

Przy 50% może troche popękać. Najlepiej jest dawać tak samo jak na model, tak zalecają.

Ale i znam takich techników co zalewają wodą i też im wychodzi Smile

Po prostu im mniejsze stężenie tym "chudsze" zewnętrzne części.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Pią Mar 14, 2014 8:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem wiem Tramp ale w moim sklepie w ktorym sie zaopatruje nie mieli ME.Next time Laughing Laughing Wszystko zużyje w tygodniu,moi lekarze sie po zimowym śnie wybudzili i że tak powiem nadgodziny robie ostatnio Wink Wink Jakoś dam radę Wink Wink wypróbuje,zobacze .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Pią Mar 14, 2014 10:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No u nas też jakaś pobudka po zimowym śnie.

Jak będziesz mieć już Gilvest ME (zielona masa) to proporcje dawaj 100g -16ml (80%) i będzie miód malina Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Pon Mar 17, 2014 7:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i poszły 3 szkielety na Gilvescie.Masa niby jest OK ale mam jedno zastrzeżenie.Podczas modelowania model sie troszeczkę kruszy pod nożykiem co mnie krótko mówiąc wkurza.Wirofine w tej kwestii jest bez zastrzeżeń.Zrobiłam 70% na model i mufę tak jak to robiłam na wirofine.Napewno cena jest atrakcyjna tej masy połowe tańsza od Bego ale MG Vario trza utwardzić moim zdaniem.Jeszcze wypróbuje ME Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 8:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wrzuc do piekarnika po związaniu (ostygnięciu) masy na 10-15 min na 120-170 stopni.

ME jest twardszy, owszem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Mały



Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 40

PostWysłany: Wto Mar 18, 2014 12:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

owszem woda ale destylowana i zwykły MG model wg proporcji na op. mufa +/- 10% więcej u mnie ok ale muszę spróbować z płynem
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
user12345



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon Kwi 21, 2014 8:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co wy za "partyzancko chałupnicze " metody macie na powielanie modeli ???
ktoś z was słyszał o puszkach do powielania modeli i o gumach do ich zalewania ???
opisany na początku sposób powielania modeli z jakaś taśmą skazuje was od samego początku na deformacje ,modeli powielanych w silikonie nie trzeba wkladac do piekarnika . Modele sie wygrzewało jak były powielane w agarze , dlatego ze masa wciągała wodę z agaru , a płyny/woski do utwardzania powierzchniowego nie wnikały w mokry model .
czy wiecie co to plyny do znoszenia napięcia powierzchniowego w silikonie i ze nie może ten płyn pozostawać w formie przy zalewaniu .
następna rzecz , czy czytacie załączona instrukcje do masy ??? i czy używacie oryginalnego płynu do tej masy . czasy Silikanu dawno sie skończyły i mieszanie masy z jakakolwiek cieczą z kranu to juz przeszłość.

odnoszę wrażenie ze ten post to jakiś żart z technikow dentystycznych
_________________
ortografia , ach ta ortografia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Pon Kwi 21, 2014 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzę, że nie przeczytałeś dokładnie tematu od początku do końca.

Jak ktoś zalewa model systemem siladentu wybiera to świadomie sam opisałem jakie to może mieć wady. Sam używam sztywnych pierścieni plastikowych z gumami, systemu z elephanta. Na rynku jest wiele kopi tego systemu.

Że modeli z sylikonu się nie utwardza też zostało to napisane i wiele innych rzeczy. Nie którzy wrzucają sobie do piekarnika bo lubią pracować na totalnie suchym modelu lub lubią aby był ciepły ot co. (i to nazywają utwardzaniem, nikt nie macza modeli w płynach)

Chyba, że ktoś czymś psika, macza to dla mnie to jest błąd.

Co innego jak ktoś zalewa agarem oczywiście.

Jest różnica w modelu wyjętym z sylikonu i wystudzonym, a tym który wrzucimy sobie jeszcze do podgrzania. Jest bardziej suchy dzięki czemu lepiej się modeluje. Temperatura poniżej 200C nic z nim nie zrobi. Jeszcze tu nie zachodzą żadne reakcje.

Ja np. modeluje na takim wyjętym prosto z formy, ale są technicy którym to bardzo przeszkadza i wtedy wrzucają do piekarnika. Dla mnie ot kwestia modelowania zbyt słabo rozgrzanym woskiem.

I nikt nie zalewa byle czym i każdy czyta instrukcje i się do nich stosuje.
Jakby zalewać wymyślonymi proporcjami to dopiero były by kwiatki.

Ja jedynie co z doświadczenia mogę powiedzieć to nie zauważyłem różnicy w stężeniu masy jak zalewamy już szkielet. (nie chodzi mi tu o model z masy, a ostateczny etap zalewania mufy) Czy to było 50-100% nie miało wielkiego wpływu nawet na grubość szkieletu, pewnie minimalny ma, ale nie znaczący.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
user12345



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 12
Skąd: Polska

PostWysłany: Pon Kwi 21, 2014 10:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skondensowałem wszystkie błędy ,na dodatek podam ze wygrzewanie modeli powielanych w silikonie to blad , dlatego ze przy zalewaniu kontry z suchego modelu wypierane jest powietrze objawia sie to nawiasami metalowymi , zalana siatka itp dodatkami .
modelowanie na ciepłym modelu tez nie jest wskazane tracimy kontrole nad grubością modelacji podobnie ma sie sprawa z wszelkiego rodzaju mikropalniczkami
_________________
ortografia , ach ta ortografia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Wto Kwi 22, 2014 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozliwe, ze masz rację, brzmi to logicznie, ale doświadczalnie nigdy nie zauważyłem różnicy czy w zalewaniu świeżego modelu czy podsuszonego.

Nigdy nie było żadnych bąbli, perełek czy nawisów.

Co do modelowania na lekko ciepłym modelu wydaje mi się, że to po prostu kwestia indywidualna, kwestia w prawy.

Palniki wszelkiego rodzaju zgadzam się, trzeba wyrobić w sobie zdolność ładnego modelowania dobrze rozgrzanym woskiem i żaden palnik nie jest potrzebny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
marekgrzywa



Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 2
Skąd: łódź

PostWysłany: Czw Maj 08, 2014 8:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie, ja zazwyczaj na ciepłym modeluję i dobrze mi to wychodzi Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
konrad...



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 87
Skąd: aleksandrów łódzki

PostWysłany: Czw Maj 08, 2014 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zawsze susze model z masy, żeby było szybciej i nigdy nie miałem z tego powodu zalanej siatki czy nawisów. Za nawisy i zalane siatki odpowiedzialne jest powietrze, które nie bierze się z modelu bo jest suchy , największym błędem przy zalewaniu pierścienia jest trzymanie go na stoliku wibracyjnym ! Jak ktoś nie wierzy niech sprawdzi Wink A jeżeli ktoś zalewa na stoliku, niech przestanie ( problem z nawisami zniknie). Jak to możliwe? Masa pod wpływem wibracji pracuje unosząc się zasysa powietrze , które nie ma możliwości wydostania się na powierzchnie, ponieważ nie pozwala na to wyporność i konsystencja masy (gips ma inną wyporność, która pozwala na wydostanie się powietrza). A więc wibracje przy zalewaniu gipsu wskazane , przy zalewaniu masy ,,nie"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group