Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
szkielety odstaja na modelu
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbyszek18



Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 1

PostWysłany: Nie Kwi 14, 2013 6:33 pm    Temat postu: szkielety odstaja na modelu Odpowiedz z cytatem

witam! temat pewnie poruszany nie raz ale bede wdzieczny za dobre rady. szkielety nie przylegaja mi idealnie na modelu. w gornych plyta lezy ok ale klamry odstaja, najczesciej ramiona stabilizujace, tak jakby zab przesunal sie o 0,5- 1 mm. w dolnych to samo, najczesciej przy klamrach okreznych. podparcia raz leza raz nie. silikon jest raczej ok bo uzywam go przy acetalach i wszystko gra. uzywam gilvestu ME, wczesniej MG, podobno me jest dokladniejsza. powielanie- 160 g masy, 20 ml plynu, 5 ml wody. z silikonu uwalniam jak model jest zimny, potem czekam kilka godzin az bedzie w miare suchy, smaruje klejem i ukladam. kanaly 4 i 3 mm. zatapianie- 500 g, 56 ml plynu, 14 ml wody. zatapiam w plastikowym pierscieniu, do pieca wkladam jak pierscien jest zimny, piec od zimnego, czasami zdarza sie ze wstawie do 100-120 st.wygrzewanie- 280 st- trzymam 70 min, 580- 70 min, temp koncowa 1030 i tez 70 min, potem odlew, przyrost temp 7st. po obrobieniu wyglada to jakby szkielet sie delikatnie wygial, raczej nie wyginam go podczas obrobki bo staram sie trzymac go w miejscu w ktorym obrabiam. czasami jak go troche "porozginam" to jakos lezy, ale przeciez nie o to chodzi. mase i plyn przechowuje w temp pokojowej. prosze o rady bo nie mam juz pomyslow. probowalem zmieniac stezenie ale zazwyczaj jest to samo.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
T-24



Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 27

PostWysłany: Nie Kwi 14, 2013 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

-jaja wychodzą bo zbyt duże stężenie,są to masy typu 100g-15ml więc na pierscień i model potrzeba stężenia 50%
pozdrowienia
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bobo



Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon Lis 25, 2013 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem podobny problem jak używałem okrąłej, zniekształconej foremki do powielania (taki plastikowy pierścień). Problem zniknął po nawierceniu trzech otworów w pierścieniu (formie), które zaklejam taśmą od zewnątrz i do tych otworów wlewa się silikon i tworzy jakby punkty kontrolne. Problemu takiego nie ma przy stosowaniu foremki dużo większej niż model powielany, ale wtedy wiadomo - duże zużycie silikonu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 8:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bobo napisał:
Problemu takiego nie ma przy stosowaniu foremki dużo większej niż model powielany, ale wtedy wiadomo - duże zużycie silikonu.

Problemu takiego nie ma również, gdy okleja się gipsowy model roboczy wokół podstawy przezroczystą taśmą (np. system firmy Siladent), do powielenia w silikonie. Jeśli dodatkowo zastosuje się specjalny plastikowy wypełniacz (wielorazowego użytku) - ilość potrzebnego silikonu jest wówczas minimalna - max 60-70 ml na model. Proste i sprawdzone.
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
obserwator



Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 897
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 2:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze mówisz robię tak samo jeszcze resztki starego pociętego dodaje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 2:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piotrasz czy ten system jest naprawde ok???Ja powielam w zwyklej kuwecie do powielania,idzie duzo silikonu 7-max8 prac z butelki ale zawsze sie obawiałam ze ten system z taśmą nie jest dokładny,mam na myśli że cieńka warstwa silikonu obejmuje model i może sie tam gdzieś uginać i praca może nie być dokładnie dopasowana Sad Czy ta taśma z siladentu jest naprawde sztywna???
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Zębatka



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 714

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 5:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Babs napisał:
Czy ta taśma z siladentu jest naprawde sztywna???



Taśma jest sztywna.
Jak we wszystkim trzeba niestety włożyć trochę starań.
System jest fajny jeśli chodzi o oszczędność silikonu. Oszczędność zależy od tego w jaki sposób okroisz model roboczy i jak szeroką podstawę pozostawisz, generalnie przycina się go bardziej na okrągło.
I teraz cały myk polega na tym, że jak już odwrócisz formę i przeklejasz taśmę to musisz zwrócić uwagę na to aby taśma nie wpływała na zniekształcenie górnej części formy - tej bez ożebrowania.

Foremki żebrujące są bardzo istotne moim zdaniem, również system do podtrzymywania tych foremek jest istotny. Innymi słowy nie łudź się, że kupisz same taśmy i "żeberka" i będzie git. Nie będzie git, bo jeśli nie przytrzymasz tych żeberek w poziomie podczas zalewania silikonem, to będą zatapiały się pod wpływem swojej ciężkości pod różnym kątami, to będzie miało wpływ na nierównomierne usztywnienie podstawy formy, do której w późniejszym etapie przyklejasz taśmę. Mogą one, te żeberka również opaść na model i zatrzymać się na zębach w modelu, niefajnie bo możesz porozrywać formę przy uwalnianiu. Pełen system raczej trza.
Ja tam nie mam żadnych problemów z dokładnością w tym systemie.
_________________
Zębatka
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 8:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Thanx Laughing Laughing myślę że wcześniej czy póżniej zakupie ten system bo silikonu do kuwety idzie masa Shocked
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Wto Lis 26, 2013 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Babs napisał:
czy ten system jest naprawde ok??? (...) idzie duzo silikonu 7-max8 prac z butelki

Tak. Poszukaj w necie dokładnego opisu (na przykład tu), albo wybierz się do Siladentu - to się zwraca! Około 30 prac z 2x1 litr (katalizator+ baza) masz gwarantowane.
Very Happy
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bobo



Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 12:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Metoda z taśmą jest ok, ale trzeba pamiętać, że silikon musi być odpowiednio dużej twardości. Do metody taśmowej używałem kiedyś gumosilu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A to taki trik odnośnie szkieletów(skąd inąd ściągnięty od mistrza A.Polaka).Przed zatopieniem doklejam tzw.ramke oksydacyjną/kondensacyjną,która ma za zadanie odprowadzić nadmiar gazów które mogłyby wpłynąć w póżniejszym etapie na dopasowanie i przyleganie pracy do modelu.Szkieleciki leżą jak ulał.5 minut roboty a pewność 100%
[img] http://img440.imageshack.us/img440/4707/8zia.jpg [/img]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 6:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Babs napisał:
5 minut roboty

Czyli o 5 minut roboty za dużo...

Ile ja już w życiu widziałem podobnych wynalazków?... Wystarczy uwierzyć, że one czemukolwiek pomagają.
Naprawdę próbowałaś bez tego (przy zachowaniu tych samych pozostałych czynników) i efekt był dużo gorszy?
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.


Ostatnio zmieniony przez piotrasz dnia Czw Lis 28, 2013 6:43 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 6:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ale zawsze jeśli nawet nie robie tej ramki na górze to zostawiam przynajmniej słupki w kilku miejscach z drutu woskowego 0,6 lub 0,8.I może masz racje że efekt nie jest lepszy ale gorszy napewno też nie.Ja starannie robię szkielety i zawsze idealnie leżą ale to podpowiedz dla tych którzy mają problem z pasownością po odlaniu.Może im sie to przyda Laughing Laughing
P.S.I nie obrażaj P.Polaka to jego patent Wink Wink
Pozdrowionka Piotrasz Embarassed
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 6:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nikogo nie obrażam, tym bardziej, że nigdy nie poznałem bliżej "mistrza", na którego się powołujesz.

Śmieszą mnie natomiast takie różne "patenty", które wymyślają osoby chcące zaistnieć jako "znawcy tematu". Wink
pozdrawiam
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Babs



Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 107

PostWysłany: Czw Lis 28, 2013 6:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj tam!Oj tam! Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group