Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Problem wypalanie porcel. różnych firm na tym samym piecu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tand



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 7:16 pm    Temat postu: Problem wypalanie porcel. różnych firm na tym samym piecu. Odpowiedz z cytatem

Jak dopasować najszybciej programy palenia zakupionej nowej porcelany innej firmy, np. do starego pieca, lub zupełnie nowego, tak aby zminimalizować ilość prób i błędów do osiągnięcia poprawnego wypalenia każdej warstwy. Jakie metody stosować, jeżeli przybliżone wartości wypalania podawane przez producenta, nie sprawdzają się.

PROSZĘ O PORADĘ !!!
WIELE OSÓB BARDZIEJ DOŚWIADCZONYCH MA Z PEWNOŚCIĄ DUŻO CENNYCH WSKAZÓWEK w tej problematyce !!![/b]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tand



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 7

PostWysłany: Nie Gru 09, 2012 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kupiłem nowy piec multimat NTX press i wypalam na nim KISSa wg tabel producenta i jest wszystko pięknie i ok, Natomiast ostatnio dostałem od innego laboru, z którym współpracuję - koronę bez glazury i miałem na nią napalić glazurę, którą oni używają. Była to porcelana Uniwersalna Pentron -wprowadziłem do pieca wszystkie parametry wypalenia wg producenta i korona zupełnie popękała- dużo głębokich pęknięć na całej powierzchni, wykonywałem już próby powolnego studzenia, bez rezultatu ..... czy ma ktoś jakiej spostrzeżenia, co może być przyczyną Sad(((....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tand



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 7

PostWysłany: Sro Gru 19, 2012 12:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem rozwiązałem,,,, zmniejszyłem przyrost temperatury o 5 stopni i wydłużyłem studzenie. W multimat NTX jest to ,,poziom studzenia II ,, trwa on około 12 minut. Czyli, jak wolniej teraz przyjmuje temperaturę i wolniej oddaje, to już nie pęka. Jak przyrost temperatury był zmniejszony a studzenie pozostawione wg tabeli wypalania to nadal pękała, dopiero z 1 minuty studzenia na 12 minut dało rezultat. Teraz wypala się idealnie Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1257
Skąd: wawa

PostWysłany: Sro Gru 19, 2012 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dopiero teraz przeczytałem twój post.

ciekawe co piszesz ale nie bardzo mi się to układa w całość. o ile dobrze cię zrozumiałem to za przyczynę twoich problemów obwiniałbym metal na jakim napalana była ta porcelana uniwersalna pentron i jego skorelowanie z współczynnikiem VAk ceramiki. rodzaj pieca nie ma tutaj nic do rzeczy a parametry producenta należy co prawda modyfikować z zależności od konstrukcji czy wynikające z samego specyfiki pracy pieca ale nie tak jak piszesz. bo oznaczałoby to że 5C /min według producenta ceramiki jest inne niż te same 5C/min producenta pieca.

natomiast problemy o których piszesz i fakt wydłużenia studzenia jednoznacznie wskazują na metal jako źródło problemów.

powodzenia

micz
_________________
www.zgryz.com - forum techników, kontakt w sprawie reklamy oraz administracji: zgryz@zgryz.com

ZGRYZ jest już na Facebook. Też. Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
Tand



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 7

PostWysłany: Sro Gru 19, 2012 11:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CZEŚĆ Miczman dzięki za wpis Smile
Natomiast jak byś postąpił w takim przypadkU:

Dostajesz już napaloną porcelanę z innego laboratorium bez glazury,

a ty masz za zadanie napalić glazurę, powiedzmy uniwersalną PENTRON,

wiadomo, że nie skorzystasz z parametrów na jakich była wypalona porcelana w ich laboratorium, bo każdy piec, ma inną specyfikę pracy, zwłaszcza, jak jest już mocniej styrany itp. ale to oczywiste!!!!!

więc, OD JAKICH PARAMETRÓW ZACZYNASZ itd. aby ustawienia pieca do porcelany, nie przyniosły jakiś niespodzianek,
zwłaszcza, jak nie posiadasz tej porcelany do próbnych paleń, ani żadnych innych już napalonych koron w tym systemie, aby sobie włożyć do pieca i obserwować co się będzie działo.
CZYLI, MASZ TYLKO JEDNA SZANSĄ A ZA 45 min pacjent siada na fotel, do oddania korony. (DODAJĘ , ŻE odesłanie korony do macierzystego laboratorium nie wchodzi w grę. )

Question Idea
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1257
Skąd: wawa

PostWysłany: Nie Gru 23, 2012 3:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odpowiadam CO NAPRAWDĘ BYM zrobił w sytuacji o jakiej mówisz:

otworzy puszeczkę glazury LFC firmy Ducera a teraz Degudent i napalił na każde gówno jakie dostałem z innego laboru. tego typu materiał niskotopliwy napalany w temp 470 C błyszczy się wzorowo i nie uplastycznia nawet dowolnej ceramiki jaka jest pod nim, tak wiec wszelkie niespodzianki z VAK oraz gazowaniem masz z głowy. ponadto nigdy nie wziąłbym żadnej pracy od kogoś by ją wykończyć /uzupełnić /naprawić.

pozdro,

m.
_________________
www.zgryz.com - forum techników, kontakt w sprawie reklamy oraz administracji: zgryz@zgryz.com

ZGRYZ jest już na Facebook. Też. Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
agnieszka



Dołączył: 17 Sty 2004
Posty: 481
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią Gru 28, 2012 11:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłabym dokładnie tak samo Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 167

PostWysłany: Wto Sie 20, 2013 9:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tą glazurę można napalać na ceramice dowolnego producenta?

mam nadzieje ze to nie głupie pytanie ale mnie ciekawi bo dopiero sie zagłębiam w porcelanke

pozdro
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adler



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 361
Skąd: Polska/DEU

PostWysłany: Pon Paź 14, 2013 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obecnie na rynku pojawily sie systemy Stain-Glasur o tzw WAK/CTE
na wszystkie ceramiki np Shofu-Art,Vita-Akcent,GC-Luster ,Crea-Color-Creation, mozna je napalac zarowno na korony na metalu jak i na cyrkon lub korony press nie ma znaczenia jaka ceramika jakiej firmy inna sprawa to sposob postepowania z glazurami w pascie oraz czasy wypalania .
Osobiscie pracuje Crea-Color oraz glazura Ceramay ale ostatnio wyjatkowe wrazenie zrobil na mnie system farb Denseo o wysokiej fluorescencji oraz plynnej konsystencji ale niestety bardzo drogie .
Cecha tego typu farb jest mozliwosc charakteryzacji wewnetrznej bezposrednio kladac na nie ceramike a glazura wlasciwie jako film cienko by nie stracic pewnych cech Wink
Ale przyznam ze system LFC-Duceram jest rewelacyjny.
Pozdrawiam Embarassed
_________________
Die Königin ist die Funktion und Alle anderen Dinge haben sich ihr unterzuorden .....es hat mich uberzeugt ... dass die Biomechanische Okklusionskonzept nach M.Polz und Okklusionskonzept nach prof.Slavicek das ist der richtige Weg..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tand



Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 7

PostWysłany: Wto Lip 01, 2014 9:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rada ,, miczmana,, się sprawdza,,,,, ja mam czasami sytuację dopalenia glazury, po ew. korekcie w zgryzie przez lekarza....., ale korony napalonej w inny laboratorium na innej porcelanie !!!!!! . Jak już jest taka sytuacja to dobieram do niej porcelane innej firmy o dużo niższej temperaturze wypalenia glazury i wówczas nie naruszasz żadnej warstwy tej bazowej porcelany.... i jest piękny połysk.... można też wypolerować takie miejsca po korekcie Very Happy ale glazurka jest wygodniejsza....... Laughing ja mam często korektę na porc. PENTRON, a tam glazura ma tem. końcową 937 st.cel. to ja dopalam glazure duceram kiss tem. końcowa 890 st. cel. prawie 50 stopni różnicy.. przyrost tem jest taki sam i często wolniej studzę Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group