Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
IPS CLASSIC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dentyna:)



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin

PostWysłany: Wto Kwi 24, 2012 8:43 pm    Temat postu: IPS CLASSIC Odpowiedz z cytatem

Witam !

Czy ktoś napala bądz napalał porcelane IPS CLASSIC firmy ivoclar ,mam problem z przestrzeniami międzyzębowymi czy jest jakiś sposób by uniknąć większych pękniec w przestrzeniach.


pozdrawiam:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ceram



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 669

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy chodzi Ci o to że separacja między zębami robi się za szeroka?
Jeśli tak to:
- przed pierwszym paleniem musisz ceramikę trochę (bardzo lekko) zwibrować - tak żeby na wierzchu nałożonej ceramiki zrobiło sie błyszcząco- następnie proponuję odsączać wodę. Proces powtórzyć a dopiero po tym zęby rozseparować przecinając "styczne" do samej struktury- najgłębiej jak się tylko da.
Za mokra ceramika ma duży skurcz.Im bardziej sucha(odwodniona) tym skurcz mniejszy.


- przed drugim paleniem całe styczne zapychasz ceramiką, "wwibrowywujesz" ją na maxa. Potem dopiero zaczynasz drugie nakładanie ceramiki. Po drugim odbudowaniu już nie musisz odsączać wody- ceramiki jest na tyle mało że powinna sama odparować w czasie nakładania - no chyba że uznasz że trzeba Wink.
Następnie powtarzasz proces separacji tak jak przed pierwszym paleniem.
Po wypaleniu powinno być już w miarę Oki.

- korekta - ponownie zapychasz "wwibrowywując" , tylko że tu już nie przecinasz do końca...ja zawsze tnę na 2/3.

Powinno coś pomóc. Jeśli nie, to pewnie ceramika była za mokra Very Happy Wink.

To że rozłazi Ci się na stycznych nie zależy od tego jakiej firmy jest ceramika - przy wszystkich jest tak samo...takie tam prawa fizyki Wink

Pozdrawiam.

Napisz czy pomogło Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dentyna:)



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 5:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otóż nie za bardzo pomogło w Vicie świetnie sprawdza sie ta metoda ale niestety na tym ips to nie działa w wibrowywanie próbowałam wiele razy włącznie z tym odsuszaniem ale kurcze ta porcelana ma inna strukture i te przestrzenie inaczej sie zachowują...może dlatego że jest to porcelana skaleniowa no nie wiem musi być jakaś jeszcze metoda za każdym razem musze dopychać przstrzenie każde z osobna a to zabiera mi za wiele czasu szczególnie przy dużych mostach czasem mi sie uda a czasem nie i nie wiem od czego to zależy....

Bardzo dziękuje Ceram za odpowiedz Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ceram



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 669

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 6:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To dziwne...hmmm...
Paliłem Vmk 95, vm13, Kiss'a, "dizajna" , "ips'a" , reflexa wielanda - nawet synspar'a.
Uwierz mi że wszystkie zachowywały się podobnie(???)
Może o czym innym myślimy Wink

No nic, może ktoś jeszcze coś wymyśli:)
pozdrawiam.

PS. Jeden z kolegów paląc "ipesa" nie separuje proszku wcale . Za każdym razem zalewa pęknięcie. Po trzecim paleniu bierze separator i zgrabnie wycina zęby z "klocka".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Adler



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 361
Skąd: Polska/DEU

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 7:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest pewien stary sposób na ciagle pekające separacje w dużych pracach przy tego typu ceramikach ,można zmieszać 1/1 opak dentyne lub dentyne z proszkiem do masy margin w danym kolorze.
Nie jest powiedziane że trzeba od razu napalic wszystkie masy za pierwszym razem ,można na przykład przy dużej pracy napalić opak-dent i dent w celu kontroli grubości ceramiki,kształtu pontica ,chromy z lekkim nacięciem separacji ,wtedy jest mniej ceramiki i nastepuje łagodne rozejście ceramiki nie tak głębokie ,dopiero wtedy drugie palenie i korekta jak trzeba lub trzecie palenie Rolling Eyes Question
Na separacje i pekanie ma wpływ podbudowa metalu Embarassed
Pozdrawiam Wink

Ps Ceram powierzchnie żujące mozna zawsze turbiną wyciąć poco sie męcyć Embarassed Exclamation
_________________
Die Königin ist die Funktion und Alle anderen Dinge haben sich ihr unterzuorden .....es hat mich uberzeugt ... dass die Biomechanische Okklusionskonzept nach M.Polz und Okklusionskonzept nach prof.Slavicek das ist der richtige Weg..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dentyna:)



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj nie,nie nie Ceram myśimy o tym samym:) Ips classic, najgorsze separacje spękane wychodzą przy dużych pracach myślałam jeszcze że moze to wynika ze względu na zbyt duży nadmiar przy pierwszym paleniu zawsze daje z większym zapasem szkliwa i nie wiem pęka... na Vicie tak się nie działo ,chyba ze faktycznie jest tak ze porcelana jest za wilgotna i w pewnym momecie gdzies zlewa mi sie w separacjach i w momencie skurczu zaczyna sie rozrywac wewnątrz ..zaczynam delikatnie wcinac sie i od stycznych robia sie równiez wnęki ...apropo rozcinania nie rozseparowanych powierzchni bo taka metode rozwniez probowałam wychodzi jeszcze gorzej na wskutekk skurczu zaczynaja pekać trzonowce..(w duzych mostach..) n ie wiem ciagle marnuje czas na dopychanie przestrzeni daje to dobry kocowy efekt ale ciagle mówie ..zalezy mi na czasie a przez te separacje dużo trace .


pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dentyna:)



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Również dziękuje Adler tej metody nie próbowałam Smile można przetestować

ps .Czasami wycinam wstępnie juz wymodelowane powierzchnie żujące po drugim paleniu jest to dobra metoda jak sie człowiek śpieszy fakt;)Wink


pozdrawiam:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ceram



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 669

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tej wilgoci to chodzi o to, że im ceramika ma więcej wody w sobie, do pieca wkładana jest nie odsączona, nieskondensowana to podczas wypalania ma większy skurcz. To że się gdzieś ze sobą zleje nie ma większego znaczenia, prócz tego że podczas skurczu w części separacji może podnieść część "styczną" licówki na strukturze. Podczas palenia ceramika jest jakimś tam płynem...jej napięcie powierzchniowe podczas najbardziej płynnej fazy będzie powodowało że cały stopiony proszek będzie dążył do najgrubszego miejsca jak woda na tłustym - rozsmarowana dąży do kropli.

Z tego co piszesz wydaje mi się że to zależy od wilgotności ceramiki. Tobie wydaje sie że położyłaś dużo, ale wiele miejsca w całości zajmuje płyn (tworzy on objętość) Podczas wypalania odparowuje i nagle 2/3 miejsca między drobinami proszku(odległości mikroskopowe) robi się puste. Próżnie powoduje odessanie pustki i połączenie sie kryształów. Wszystko sie zapada, kurczy i ściąga w najgrubsze miejsce. Myślę że to jest tym problemem.
Oczywiście sa to nadal gdybania i w rzeczywistości może okazać się że gadam pierdoły Smile, bo chodzi zupełnie o inną przyczynę.

Adler zauważył też , że problem może tkwić w konstrukcji struktury. Może Vita bardziej lubiła takie rozwiązania, a IPS 'owi się to nie podoba.
To jest niestety temat jak morze, jak się nie widzi to można rolkę "papieru do twarzy " zapisać , a na końcu okaże się co innego Very Happy.

Dobry też jest sposób Adlera żeby napalić wpierw miejsca newralgiczne . A potem zająć się resztą.

Co do Twojego "pękania" ja stawiam na rzadką ceramikę (nieskondensowaną) *** Wink.

***kondensację rozumiem poprzez "obtrząśnięcie" proszku, lub zwibrowanie go karbowaną częścią modelarzyka i odsączenie wody Very Happy.
"Piasek" opada na strukturę, a woda wyłazi na wierzch Wink.


pozdr.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dluga



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 1778
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 8:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuję napalać na raty przy dużych pracach można też wypalić sam opak czy też ograniczoną dentynę ale ja bym podniosła przy tym paleniu temp Powodzenia.
Ale stawiam na za wilgotną ceramikę
_________________
dużo nas, dużo nas...Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
dentyna:)



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 7
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 8:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwrócę uwagę na większą kondensację i odsuszanie ,dziękuje bardzo za rady
zobaczymy co z tego wyjdzie;)SmileSmile)

pozdrawiam!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ceram



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 669

PostWysłany: Sro Kwi 25, 2012 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile. To daj później znać Wink.
Po za tym tak jak Długa pisze, to nie wstyd napalić częściowo jakieś proszki. Przy dużych pracach, żeby wszystko ogarnąć to czasami potrzeba wiele szczęścia Very Happy i zręczności. Nikt z nasz nie uprawia sportu w nakładaniu proszków i często NIE kończy się na 3 paleniu dentynowym Wink.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Kasia



Dołączył: 18 Paź 2004
Posty: 187
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 04, 2012 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znajomy zawsze pali najpierw dentynę przy I paleniu, przy drugim dopiero brzeg sieczny. Małymi porcjami. Ivoclar, choć ładny, ma spory skurcz niestety.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group