Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
powielanie modeli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Protezy ruchome , akryl, zęby sztuczne, technika wtrysku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
toja



Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 130
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 12:02 pm    Temat postu: powielanie modeli Odpowiedz z cytatem

Macie jakiś sprawdzony patent jeśli chodzi o powielanie modeli w silikonie. Ja zawsze się strasznie przy tym wkurzam. Nie potrafię, nie radzę sobię, buuuu! Zawsze jakiś bąbelek. Tak, odtłuszczam silikon, tak mam wibrator i mieszadło próżniowe. Wszystko książkowo, a i tak zawsze jakaś lipa. Help.
_________________
Tak
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
totalnakorozja



Dołączył: 29 Maj 2008
Posty: 172
Skąd: z prowincji

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 2:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Książka zaleca jeszcze komorę ciśnieniowąWink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mateusz



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 441
Skąd: zagramanica

PostWysłany: Sro Cze 22, 2011 7:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

probowalas zmieniac silikon?
kiedys mialem problem z pewnym silikonem - zmienilem i problem zniknal
ale generlanie lej bardzo waskim - najcienszym jak sie da ale pewnym i gladko sie rozlewajacym strumieniem - tak zeby nie zamykac babelkow. ciezko to opisac - to trzeba podpatrzec...
_________________
a chinczycy czekaja...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
toja



Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 130
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw Cze 23, 2011 10:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie wcale tego nie czuję, bo gips roko jest twardy jak kupa,poza tym ten silikon też chyba lipny. Gdzie model jest pokryty woskiem nawet spoko, ale tam gdzie sam gips to porażka.
_________________
Tak
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1427

PostWysłany: Pią Lip 01, 2011 8:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Garnek ciśnieniowy, 2,5 bara i po sprawie. Model przed zalaniem silikonem powinien być suchy. Silikonu nie trzeba "odtłuszczać". Wystarczy ponownie umieścić zalany w silikon gips/masę ogniotrwałą do gara na to samo ciśnienie. Jeśli nawet pojawią się pęcherzyki powietrza, to są wówczas b. małe (zwykła zasada fizyki polegająca na zależności pomiędzy ciśnieniem, a objętością powietrza - wraz ze wzrostem ciśnienia, maleje objętość, ale zwiększa się za to gęstość).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
proteska



Dołączył: 11 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: jelonka

PostWysłany: Pią Lip 01, 2011 10:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zblokowany model do powielenia można psiknąć septisolem( taki izolator gips - gips , gips - silikon). ja to stosowałam w innym celu niż bąbelki powietrza w silikonie, ale spróbować możesz.
zresztą nie napisałaś czy bąble masz w silikonie, czy dopiero robią sie w powielonym modelu.
jeśli w powielonym modelu:
*problem z mieszadłem
*słaby wibrator
*zbyt szybkie zalewanie gipsem lub masą
*za gęsty gips / masa
*zły gips / masa
_________________
"Choćby strategia była najpiękniejsza, trzeba spojrzeć na rezultaty." W.Churchill
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Pią Lip 08, 2011 12:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej zainwestować w dozownik silikonu Smile

No ale to wydatek, ja polecam firme siladent, maja bardzo dobre silikony.
Jak jeszcze mieszałem ręcznie w kubeczku plastikowym jednorazowym wszystko ładnie wychodziło.

Sprawna ręką, dobre wymieszanie i lanie z wysoka cienkim strumieniem w punkty najmniej ważne, żeby samo sie zalewało na te ważniejsze.

Fajna jest jeszcze metoda z taśmami, też by siladent, o 20-30% mniej silikonu się marnuje.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mateusz



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 441
Skąd: zagramanica

PostWysłany: Pią Lip 08, 2011 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a zdrowaski nucisz pod nosem?

Smile
_________________
a chinczycy czekaja...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
toja



Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 130
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob Lip 09, 2011 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie, nie nucę Shocked za to strasznie przeklinam, to chyba to. w pon spróbuje ze zdrowaśkami. Tak na poważenie to gips roko do acetali jest gęsty. Właśnie mi się kończy silikon, zobaczymy ten siladent, ale ty tam Tramp nie pracujesz, prawda ?
_________________
Tak
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Nie Lip 10, 2011 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Korzystam z ich materiałów, jestem bardzo zadowolony.
Na dolnym śląsku kupisz ich materiały u Grabowskich, w Warszawie w prodento-optimed lub lege-dent w poznaniu w firmie intermed.

Siladent to niemiecka firma, alternatywa dla bego czy dentaurum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
albinoska



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: MAłOPOLSKA

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 2:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam mam podobny problem..odlana forma silikonowa piekna gładziutka -model juz nie !!!drobne dziureczki-czyli za gęsty gips ?za szybko lany? itd...dlaczego nigdy nie zdarza się to gdy odlewam zwykły wycisk tym samym gipsem?
Czy forma slikonowa ma być zwilzona?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
albinoska



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: MAłOPOLSKA

PostWysłany: Pon Gru 12, 2016 8:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doświadczeni pomóżcie zielonej...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
machine25



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 57

PostWysłany: Wto Gru 13, 2016 10:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opisz krok po kroku jak wykonujesz etapy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
albinoska



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: MAłOPOLSKA

PostWysłany: Wto Gru 20, 2016 6:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje za zainteresowanie,uporałam się z bomblami (za 7 razem)
problemem był mój wibrator.Olałam model bez i jest idealnie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
albinoska



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 11
Skąd: MAłOPOLSKA

PostWysłany: Wto Gru 20, 2016 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Acha jeszcze poradzono mi spryskać silikon specjalnym płynem zmniejszającym napięcie powierzchniowe lub zwykłym spyrytusem ...chyba też pomogło.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Protezy ruchome , akryl, zęby sztuczne, technika wtrysku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group