Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Licówki PROBLEM!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika bezmetalowa, wtryskiwana, Zr02, AlX, inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 10:35 am    Temat postu: Licówki PROBLEM! Odpowiedz z cytatem

Witam!
Mam big problem z licówkami napalanymi na masie ogniotrwałej!
Od ponad roku robię takie licówki i od czasu do czasu pękają w ustach po zamontowani. Temat olewałem bo robili to mało doświadczeni doce i często nie przewidywali różnych sytuacji z pacjentami. Ale jak licówki zaczęły pękać po tygodniu u lekarza z którym licówy robię od ośmiu lat ( wcześniej vitapresem i nis się nie działo ) to ręce mi opadły. Pęknięca wewnętrne w różnych kierunkach poprostu kosmos. Napalam vitę vm7 na vitoskiej masie, impregnuję glazurą, dwd palenia dentyn i glazura , piaskuje perlablastem 2 bary, pasuje, piaskuje i koniec. A potem dostaję tel, że licówki popękały.

Sprawdziłem nastawy pieca, daty ważności mas płynów i niby ok.
Nie podoba mi się powierzchnia dopreparacyjna tyh licówek jakaś taka niejednorodna mleczna ,porowata.

Dołącaę foty jak się nauczę.
[/img]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
AmiYumi



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 284
Skąd: Warszafka

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 6:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ty się dobrze dopytaj co doc z temi licówkami w gabinecie robi, jak klei, na co ( może ostatnio coś zmienił tylko się nie chce przyznać) ...ja miałem taki problem jak doc nagle zapragnął wklejać moje licówki na Variolink ( to sie nie nadaje do vitoskiej ceramiki) bo kolorowy, a Panavia mu się znudziła. Przesłuchanko !
czymta sie Smile
_________________

brzydal MÓWIŁ NA MNIE WARSZAFKA Very Happy - nie szukajcie u mnie pomocy Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś nie tak z połączeniem ceramika/ząb lub ewentualnie granica preparacji jest nie tam gdzie trzeba.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
polocokta



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 81
Skąd: mazury

PostWysłany: Wto Lis 25, 2008 10:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Eeeh.Vita,Pęknięcia to nasza specjalność.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
AmiYumi



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 284
Skąd: Warszafka

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 12:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...bo widzisz, z Vitą trzeba się umieć obchodzić, zupełnie jak z kobietą...jak dopieścisz, da ci wiele przyjemności Very Happy
_________________

brzydal MÓWIŁ NA MNIE WARSZAFKA Very Happy - nie szukajcie u mnie pomocy Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 10:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cementowanie cały czas takie samo. Variolink (ale przedtem wszystko było ok )
Narazie dopracuje tzw impregnacje słupka glazurą i zobaczę jaka będie struktura porcelany Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 10:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może wcześniej też były nie za mocno połączone z zębem, ale vitapres jest twardszy więc jeśli chodzi o pęknięcia był bardziej odporny?

Czy ty wytrawiasz licówki?
Czy Doc używa cementów do próbowania koloru?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 12:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek ten doc nie używa try in bo chyba mu kasy szkoda, a lic trawię.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wytrawiając robisz małe dziurki w porcelanie, gdzie potem ma się znaleźć żywica. Jeżeli podczas przymierzania dziurki się zapchają śliną, itd. to raczej nic potem tam nie wejdzie. Lepiej gdy wytrawianie jest robione po przymierzeniu czyli raczej przez doca.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
cirrus



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 375

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 3:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek napisał:
Może wcześniej też były nie za mocno połączone z zębem, ale vitapres jest twardszy więc jeśli chodzi o pęknięcia był bardziej odporny?


Wytrzymałość na zginanie zarówno VITAPRESSu (kuwetka+pędzelek+kleszcze) jak i PM9 nie różni się zbytnio od wytrzymałości ceramik licujących, więc raczej nie to będzie przyczyną...(na czym konkretnie pracowałeś?? )

Martin napisał:

Nie podoba mi się powierzchnia dopreparacyjna tyh licówek jakaś taka niejednorodna mleczna ,porowata.


Sądzę ,że to może być przyczyną. Porowata powierzchnia dodatkowo wytrawiona będzie b.słaba.
Istnieje też niebezpieczeństwo, że kwas trawiąc taką powierzchnię, powiększy przestrzeń przewidzianą na cement, a spec. z Ivo twierdzą, że skurcz polimeryzacyjny Variolinku może w takim przypadku zniszczyć licówkę w sposób jaki opisałeś.
(może robisz teraz więcej miejsca na cement?? )

Jak Olek uważam,że lic. powinny być trawione HF w gab. tuż przed zacementowaniem unikamy wtedy zapchania wspomnianych "dziurek" z czym kwas ortofosforowy może sobie nie poradzić o ile w ogóle jest używany (nie wspominając, że dostosowanie licówek też może się docowi zdarzyć)


Ciekawym innych opinii

pozdr Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 7:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cirrus Robota standardowa tzn VM7 napalana na słupki z vitadurvest, a co do miejsca na variolink, maluję lakierem ok 20 mikronów plus to co pozbieram podczas pasowania licówki na modelu.

A czy ktoś ma jakieś doświadczenia z licówkami z presu (pastylek)???
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sro Lis 26, 2008 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cirrus napisał:

Jak Olek uważam,że lic. powinny być trawione HF w gab. tuż przed zacementowaniem unikamy wtedy zapchania wspomnianych "dziurek" z czym kwas ortofosforowy może sobie nie poradzić o ile w ogóle jest używany (nie wspominając, że dostosowanie licówek też może się docowi zdarzyć)


Ciekawym innych opinii

pozdr Wink


Po trawieniu na powierzchni porcelany pozostaje takie białe cuś (produkty trawienia) które nie chce się spłukać. Daje się to to usunąć w kąpieli pośredniej w ultradźwiękach w alkoholu, acetonie lub wodzie destylowanej po kilku minutach. Podobnież ma to też wpływ na siłę połączenia.

Jaki był przebieg preparacji? Owinięcie siecznej + stycznych? Nie owinięcie wyp. na stycznych? Połączenie ceramika ząb w największej wklęsłości od podniebiennej? Może to było przyczyną?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Czw Lis 27, 2008 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz foty [img]http://picasaweb.google.pl/zebodol/Prace#5273440510976470882[/img]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Czw Lis 27, 2008 9:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak wstawić zdjęcie... POMOCY
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Czw Lis 27, 2008 10:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a tak
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/26NITFmfRHW_jhf6iTOBjQ
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika bezmetalowa, wtryskiwana, Zr02, AlX, inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group