Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Porcelana Pęka
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
astreiama



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: wrocław

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 11:40 pm    Temat postu: Porcelana Pęka Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie... Co zrobic,i co moze byc przyczyna ze porcelana peka ale nie przy wypale tylko po jakims czasie noszenia? zly zgryz?
_________________
ama
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odysek



Dołączył: 03 Lip 2005
Posty: 1508
Skąd: Dziki Zachód

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 7:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kluczowe w tej kwestii jest, jak wygląda takie pęknięcie ceramiki? Czy jest to rysa (tak zwane pęknięcie późne), odprysk ceramiki w obrębie poszczególnych warstw (czyli bez odsłonięcia metalu), czy może odprysk całego fragmentu licowania (wraz z odsłonięciem metalu)?

O jaki rodzaj uszkodzenia konkretnie chodzi?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nVPE6EOreFw - polecam...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
astreiama



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak oddaje prace lekarzowi to wszystko jest ok, nie ma żadnego pękniecia, dopiero pojawia się po jakimś czasie noszenia i dotyczy powierzchni żującej, pękniecie, odprysk wyglada jak pajeczynka, porcelana odpryskuje do opakera a niekiedy do metalu... Rolling Eyes
_________________
ama
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odysek



Dołączył: 03 Lip 2005
Posty: 1508
Skąd: Dziki Zachód

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 12:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Temat trudny i nie do końca zgłębiony (z resztą jak większość rzeczy na tym świecie). Ogólnie przyjmuje się, że:

1. Odprysk ceramiki z odsłonięciem metalu - wskazuje raczej na błąd techniczny (niepoprawne przygotowanie metalu przed napaleniem opakera, złe piaskowanie, niedostateczne oczyszczenie, zły stop)

2. Odprysk ceramiki bez odsłonięcia metalu - wskazuje raczej na błąd kliniczny w postaci niepoprawnej rejestracji zwarcia (lub braku jego wybalansowania). Być może na ceramice występuje kontakt przedwczesny, przeciążenie okluzyjne i nieszczęście gotowe.
Możliwe również, że struktura była w tym jednym konkretnym miejscu za niska i nie stanowiła dostatecznego podparcia dla ceramiki, wskutek czego ta nie wytrzymała i pękła. Albo się pokombinowało za bardzo z programami wypalania, przez co spiek kolejnych warstw nie jest dostatecznie stabilny.

To tyle mi się tak na prędce przypomiało. Liczę też na głosy innych Forumowiczów!
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nVPE6EOreFw - polecam...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 1:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przegrzanie steamerem lub przy polerowaniu pasków metalowych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odysek



Dołączył: 03 Lip 2005
Posty: 1508
Skąd: Dziki Zachód

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek napisał:
Przegrzanie steamerem lub przy polerowaniu pasków metalowych.


O to też - ale zawsze wydawało mi się, że to raczej powoduje pękanie bezpośrednio po przegrzaniu (czyli po oczyszczeniu lub wypolerowaniu paska), a nie kilka dni po zacementowaniu. Mówisz Olek, że to też może być przyczyną pęknięć występujących po tak długim czasie?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nVPE6EOreFw - polecam...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 1:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie, ale na tym etapie większość osób nie przygląda się pracy, a pęknięcia często uwidaczniają się dopiero po podświetleniu silnym światłem pod odpowiednim kątem. (pęknięcie nie przewodzi światła)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
astreiama



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 2:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Wam bardzo Smile będę śledzić, i zwrócę uwagę na to co mówicie...
Wiem tylko tyle że jak wypalam opaker to po wypale nie jest on matowy ale taki świecący bardziej, czytałam i to wydaje mi się że na tym portalu ze szklisty nie ma wpływu niby na jakość porcelany czy jej późniejsze odpadanie...
_________________
ama
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
astreiama



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 2:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha, co też istotne napalam bez rantów...
_________________
ama
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Odysek



Dołączył: 03 Lip 2005
Posty: 1508
Skąd: Dziki Zachód

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 3:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

astreiama napisał:
Wiem tylko tyle że jak wypalam opaker to po wypale nie jest on matowy ale taki świecący bardziej, czytałam i to wydaje mi się że na tym portalu ze szklisty nie ma wpływu niby na jakość porcelany czy jej późniejsze odpadanie...


To chyba zależy od rodzaju ceramiki. A co napalasz?
Co do braku rantów - trochę gorsze studzenie (ciepło nie ma sią którędy wydostać).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=nVPE6EOreFw - polecam...

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
astreiama



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 9
Skąd: wrocław

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 6:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napalam vita 900
Niestety nie ode mnie to zalezy tak chca lekarze... Sad
_________________
ama
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dluga



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 1778
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 6:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Apropos rantów to Olek zrobił kiedyś fajny wykład na ten temat może argumenty lekarskie dotrą do twoich Wink Wink
Może lekarz przy przymiarkach powoduje jakieś mechaniczne uszkodzenia zachaczając o ten nie metalowy rant???? Nie wiem czy to możliwe Rolling Eyes
Osobiście bym stawiała na jakieś problemy z dostosowaniem pracy w zgryzie.
_________________
dużo nas, dużo nas...Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
AmiYumi



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 284
Skąd: Warszafka

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz gdzieś na forum post Micza na temat WAK i pękania ceramiki...ja bym to wiązał raczej z tym. btw nie ma co się wstydzić 900-ki Very Happy
_________________

brzydal MÓWIŁ NA MNIE WARSZAFKA Very Happy - nie szukajcie u mnie pomocy Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
neo



Dołączył: 02 Wrz 2004
Posty: 130

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Możliwe że metal był zbyt mało odbudowany, ceramiki powinno być punktowo nie więcej niż ok 2 mm.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
cirrus



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 375

PostWysłany: Czw Sie 07, 2008 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Astreiama opaker 900ki powinien być matowy- możesz nieco skrócić czas przetrzymania na max. temp.
A ta "pajęczynka" chyba faktycznie wskazuje na przegrzanie- czy to pękanie nie dotyczy prac dostosowywanych i np. polerowanych przez lekarza?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika na podbudwie metalowej, materiały , technologia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group