Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Wżery w odlewie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gadatus



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 906

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 8:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odświeżam mój ulubiony temat Evil or Very Mad
Dziwną rzecz dzisiaj ujrzałam,pierwszy raz bodaj.Na powierzchni żującej przęsła trzonowca po wypiaskowaniu pojawiła się pajęczyna (dosłownie) pęknięć.Były cieniutkie,niemal niewidoczne,ale jednak.Wstępna obróbka -siateczka zniknęła;niestety po wypiaskowaniu pojawiła się ponownie.Wybrałam metal na powierzchni żującej ponownie,w nieco większej ilości,wypiaskowałam,wygląda ok.zastanawia mnie,cóż to może być i dlaczego?
Metal topiony palnikiem,Duceraloy,kanały przyczepione w łaczenia,odpowiednio przygotowane zbiorniczki na kanałach(celem uniknięcia jam skurczowych).Chyba jednak ta jama powstała,choć w dość nietypowej postaci.Ciekawa jestem,jak napali się na to ceramika? Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
szorstki



Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 1155
Skąd: Greentown

PostWysłany: Sob Kwi 05, 2008 8:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przyczyną może być nie "to" miejsce w którym umieszczasz w formie obiekt który ma być odlany.
Nie dałbym sobie niczego obciąć ale na 90% to może być to.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM MSN Messenger
gadatus



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 906

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 5:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szorstki,chyba wiem o co Ci chodzi.Starałam się umiecić most z dala od strefy "zagrożenia",ale może masz rację,struktura prosta jak linijka i w małym pierścieniu trudno było umieścić ją optymalnie.Widać powinnam była umieścić to w większym,bo w tym przypadku przęsło faktycznie zahaczało o strefę grzania.I znów będę obgryzać pazury,czy dobrze się napali.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ciociamija



Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 502
Skąd: z PGR-u

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 8:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze wypiaskuj i pokryj bondem albo jeszcze lepiej złotem w paście do pkrywania czapeczek galwano jeśli posiadasz (nawet jeśli nie robisz galwano to dobrze je mieć w kryzysowych sytuacjach nam ratuje życie) i będzie oki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
gadatus



Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 906

PostWysłany: Nie Kwi 06, 2008 8:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Złota w paście nie posiadam,ale na szczęście ostatnio nabyłam drogą zakupu bonder i od tego czasu jestem zdecydowanie bardziej wyluzowana Smile .Ciekawa jestem czy i tym razem zadziała...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krocodyl



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 449

PostWysłany: Czw Cze 08, 2017 6:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Co poszło nie tak ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1427

PostWysłany: Pią Cze 09, 2017 8:23 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hej Krocodyl, przecież wiesz że to zbyt mało informacji. Widząc samo zdjęcie, można jedynie zgadywać. No chyba, że ktoś z forum dość często ma do czynienia z takimi przypadkami. Ostatni raz coś podobnego "na żywo" widziałem jakieś 20 lat temu. Jak wiadomo pamięć ludzka, co się wtedy spie.....liło, bywa niestety zawodna. Szczególnie, gdy zainwestowało się później w sprawdzone technologie, sprzęt i materiały. No i oczywiście zapomniało o problemach.

Co to za stop, w jaki sposób odlewany (palnik, czy indukcja), ile razy przetapiany, czy w tyglu było coś jeszcze oprócz metalu, jaka masa osłaniająca, jaki sposób zatapiania w masie, jak była ona wygrzewana (temperatury + czasy), czy to pierwsze w życiu doświadczenia z odlewnictwem, co zostało zmienione jeśli tak wyszedł 2468-my odlew, a wcześniejsze były ok, itp, itd??? Wink

Na pierwszy rzut oka wygląda mi to na mocno przegrzany metal (spalony). Ewentualnie stało się coś w piecu z masą osłaniającą. To jednak tylko moje przypuszczenia, być może dalekie od prawdy...
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krocodyl



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 449

PostWysłany: Pią Cze 09, 2017 2:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotrasz napisał:
co zostało zmienione jeśli tak wyszedł 2468-my odlew, a wcześniejsze były ok, itp, itd??? Wink

Wkradło się rozkojarzenie Wink

piotrasz napisał:
Na pierwszy rzut oka wygląda mi to na mocno przegrzany metal (spalony). To jednak tylko moje przypuszczenia, być może dalekie od prawdy...

Twoje przypuszczenia okazały się trafne .
Po zastosowaniu się do Twoich nieocenionych porad , powtórka wyszła super Wink
piotrasz napisał:
Kostki zawsze muszą połączyć się w jedną strukturę. Natychmiast, gdy zaobserwujesz pękający kożuch na górze - startujesz odlew. To wszystko.

Dzięki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
closer



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 248

PostWysłany: Nie Cze 11, 2017 3:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Krokodyl mam pytanie(a), jak długo gotował się ten stop? W przybliżeniu ile sekund..i na czym odlewałeś? Jaki model odlewni? Jakiej masy użyłeś? Jaki stop?
_________________
Głęboka wiedza, bezinteresowność, humanitaryzm do granic ludzkich możliwości.Wielki Syn Wielkiego Narodu. Patriota i lekarz, znakomity skrzypek. Mąż, ojciec i dziad.Profesor doktór Jerzy Klemens Werner.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
closer



Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 248

PostWysłany: Nie Cze 11, 2017 3:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotrasz napisał:
Ewentualnie stało się coś w piecu z masą osłaniającą. To jednak tylko moje przypuszczenia, być może dalekie od prawdy...


Gdy masa osłaniająca się "przepala" to powstają najczęściej granulaty na powierzchni stopu..ale to musiała by być masa dla mostów/koron wygrzewana np. w 1020 st C jak dla szkieletów lub nawet większej...tutaj widać raczej nawęglenie i zasiarczenie stopu.Takie efekty daje gotowanie stopu przez ponad 5 sekund w odlewniach indukcyjnych.
_________________
Głęboka wiedza, bezinteresowność, humanitaryzm do granic ludzkich możliwości.Wielki Syn Wielkiego Narodu. Patriota i lekarz, znakomity skrzypek. Mąż, ojciec i dziad.Profesor doktór Jerzy Klemens Werner.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krocodyl



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 449

PostWysłany: Nie Cze 11, 2017 8:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

closer napisał:
Krokodyl mam pytanie(a), jak długo gotował się ten stop?

Zdecydowanie za długo Wink
Metal to remanium Cse , masa Castorit super C , płomień z palnika .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 165

PostWysłany: Nie Cze 11, 2017 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja jak topie palnikiem, zawsze upewniam sie czy czasami metal nie jest juz stopiony, uderzajac palnikiem lekko w tygiel, jesli jest plynny leje.

gdy topimy palnikiem to temp płomienia jest tak wysoka ze potrafi wierzchnia warstwe zweglic tak że jest jak skorupa i wtedy nie do konca widac czy metal jest juz plynny albo czy go nir gotujemy

pozdor
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
konrad...



Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 87
Skąd: aleksandrów łódzki

PostWysłany: Sro Cze 14, 2017 7:25 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mnie uczono tak, jeżeli chodzi o szkielety :
Po 1sze palnik musi być dobrze wyreguloway, przy czym ważne jest aby mieć na uwadze, że pierwszy stożek płomienia stanowiący strefę mieszania gazów jest bezprawny i zimny. Dookoła niego tworzy się zielonkawo-niebieska strefa spalania, w której dochodzi do częściowego spalania gazów. Ten obszar płomienia jest strefa utleniajaca. Dalej znajduje się strefa redukcyjna z niebieskawym wierzcholkiem stanowiącym najgorętszy obszar płomienia używamy tylko i wyłącznie do topienie stałi. Strefa utleniajaca i spalania nie powinny być stosowane do nagrzewania metalu, ponieważ nie są one wystarczająco gorące. Ponadto stop nie powinien być topiony w atmosferze oksydacyjnej, gdyż w takich warunkach mogą tworzyć się niemetaliczne zanieczyszczenia stopu zmieniające jego wytrzymałości mechaniczne i kurczliwosc podczas krzepniecia . Stop ogrzewa się do zalania kostek do kształt i kulistego, po osiągnięciu odp temp. Stop przemieszcza się przy postukiwaniu tygla. W tym momecie lejemy, nie czekamy na pekniecie korzucha czy pierwszej iskry, ponieważ wtedy stop jest już przegrzany.
Stal pod porcelane :
Ustawiamy palnik Tak, aby wewnętrzny stożek (ten niebieski) miał długość około 12 mm . Następnie manipulując palnikiem rozgrzewamy rownorównomiernie wszystkie kostki. Kostki nie będą ulegać uplynnieniu a jedynie rozrzaza się do jednolitej barwy, nieco splaszcza a ich brzegi zaokragla się, ponieważ mocna warstwa tlenków na powierzchni kostek chroni je przed spaniem w całość. W tym momencie natychmiast dolewamy aby uniknąć przegrzania. Jeśli zacznie iskrzyc OGÓLE NIE ODLEWAC !!!. Lepiej włożyć pierścień jeszcze raz do pieca na parę minut i od nowa rozgrzewac stal, chyba, że ktoś lubi mieć problemy przy napalaniu porcelany, sądzę, ze 90 % pecherzy w porcelanowe od metalu to wina przegrzania stali. No chyba że ktoś podbudowy Obrabia kamieniami albo diamentami. Ponadto tygiel powinno się wkładać do pieca wraz z pierscieniami ale bez stali. Dopiero stal umieszczamy w rozgrzanym tyglu. Jak mówił mentor super gość miczu - tygle lepiej mieć oryginalne maja lepsze przewodzenie ciepła . A i sam gaz w butli lepiej mieć ze sprawdzonego źródła.
Na koniec zostaje praktyka, która mistrza może uczynić
Jedynie poprzez czas spędzony z owym palnikiem w dloni . Także dla osób zaczynających swoją przygodę z palnikiem bądź tych co mają problemy proponuje w wolną sobotę zapełnić caly piec pierścienia i lać. A jak się już stal będzie dobrze Lala to przestać lać stal, zacząć lać w gardło
Wink nigdy odwrotnie!!! Evil or Very Mad powodzenia dla lejacych i stal i tych co w gardło Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1427

PostWysłany: Sro Cze 14, 2017 2:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy jest ktoś na forum, kto topi metal łukiem Volty? Gdyby jeszcze zechciał na trzeźwo szczegółowo opisać jak to robi, odświeżylibyśmy wszyscy sobie pamięć...
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
krocodyl



Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 449

PostWysłany: Wto Cze 27, 2017 8:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwoliłem sobie dzisiaj na zastosowanie metody Closera :
closer napisał:
Ja używam Magnum Ceramic S albo Magnum Nitens ( bezniklowa)
Przy laniu z tej stali nie doprowadzam do pęknięcia bańki stopionych obiektów bo to już jest punkt przegrzania..zwyczajnie się gotuje.

ale stal niklowa Cse ,trochę się zaniepokoiłem bo w tyglu została cieniutka warstwa tlenków z wyraźnym podziałem na kostki ( dwie kostki ,dwa placuszki )
ale wyszło super , chyba lepiej niż przy pękającej bańce
Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Następny
Strona 10 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group