Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
modele dzielone-wykonanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Gipsy, modele, modelowanie w wosku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sob Lip 12, 2008 10:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cirrus napisał:

zamiast tego można ściąć na płasko "korzeń" od podniebiennej/językowej (i to tak prawie o połowę).



A nie szkodzi że będzie się opalała na pleckach lub boczku? Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kmn



Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 46

PostWysłany: Sob Lip 12, 2008 12:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawy sposób. Bardzo fajnie to wygląda.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Pią Sie 01, 2008 6:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... i zakończenie.








PS Przepraszam za farfocle, ale nie miałem czasu na przed fotograficzną kosmetykę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
maly mic



Dołączył: 02 Sty 2004
Posty: 750
Skąd: małopolska

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 1:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no powiem krótko fajowy sposób,a jak z dokładnością stycznych w ustach???
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Wto Lut 17, 2009 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi wychodzi lepiej niż tradycyjne piny, ale to najprawdopodobniej zależy od zupełnie innej rzeczy. Myślę że nie ma wpływu na styczne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Sob Mar 07, 2009 8:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mam takie pytanko:

Robiąc taki model jak Olek przedstawił na fotach jest wszystko ok do momentu powielenia słupków masą orbitvest ...GC. Problem jest taki, że expansja masy powoduje powiękrzenie słupka który nie wchodzi do końca na swoje miejsce w modelu. Ktoś to przerabiał???????????
Oczywiście można zmienić masę na vitadurwest i będzie git ale mi chodzi konkretnie o GC. Może Ceramist się odezwie przecie on jest szpecem od tej firmy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Laborantka



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 4

PostWysłany: Sob Sie 22, 2009 6:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

6 Izoluje i uszczelnia woskiem "korzenie"
Witam
jakiego izolatora używasz ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
mmichal



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 136

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 1:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proponuje zredukowac ekspansje masy.Bez tego nie tylko nie wprowadzisz powielonych slupkow na miejsce,ale i nie bedziesz w stanie wykonac licowki w rozmiarze rzeczywistym(pasujacym na model gipsowy)
GC mialo masy z juz zredukowana ekspansja.Inna na licowki inna na inlaye.Niestety nie pamietam nazwy...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 12:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Laborantka napisał:
6 Izoluje i uszczelnia woskiem "korzenie"
Witam
jakiego izolatora używasz ?


Cienką warstwę wosku.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Laborantka



Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 4

PostWysłany: Sob Sie 29, 2009 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki
_________________
Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walderi



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 94
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Olek, napisz precyzyjnie jak stabilizujesz te kikuty w wycisku, trzeba przecież zalac gips na wibratorze,więc muszą się mocno trzymać
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Wto Lis 10, 2009 9:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Igłą wbitą w część podniebienną wycisku i woskiem lepkim.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
walderi



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 94
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Sro Lis 11, 2009 11:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Bardzo dziękuję Ci za odpowiedż, szczególnie,że pofatygowałeś się aby zamieścic zdjecie, doceniam Twoją chęć pomocy. Oczywiście próbowałem już robić modele tą metodą, czekajac na wskazówki i muszę Ci powiedzieć, że to bardzo czasochłonne. Męczyłem się z tym wycinaniem kikutów, a i tak przy wypychaniu ich z modelu odkrusza się część o którą mi najbardziej chodzi czyli rąbek dziasłowy. To pewnie jeszcze błędy w odpowiednim wycięciu kikutow. Powiedz, czy po poizolowaniu woskiem kikutów póżniej podgrzewasz model np. w wyparzarce aby lekko wyszły? Podaj może parę drobnych wskazówek jak i czym szybko wycinać te kikuty. Wiem, że nie mam jeszcze wprawy i nie mogę się zniechęcac. Pisz nawet o drobiazgach, bo w nich tkwi sedno sprawy. Dzięki, pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 9:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć, odkrusza się brzeg dziąsła bo sytuacja wygląda często tak:





Brzeg gipsowego dziąsła jest w podcieniu względem toru wyjmowania analogu zęba. Żeby temu zapobiec trzeba pokryć woskiem nie tylko "sztuczny korzeń" ale też część masy wyciskowej odpowiadającej wewnętrznej powierzchni szczeliny dziąsłowej. (kolor niebieski na rysunku)




Trzeba tylko uważać by wosk nie spłyną na dół bo wtedy w ogóle stracimy dziąsło.



Miałem problemy ze zrobieniem tych manewrów póki nie zrobiłem sobie precyzyjnych i cienkich końcówek do nożyka elektrycznego.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Olek



Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 790
Skąd: GDAŃSK

PostWysłany: Nie Lis 15, 2009 9:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wytwornicą pary strzelam tu i od tej strony wypycham. Nie traktuję parą miejsca gdzie jest preparacja bo potrafi "zniknąć" brzeg stopnia.

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Gipsy, modele, modelowanie w wosku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group