Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Acetale
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Protezy ruchome , akryl, zęby sztuczne, technika wtrysku
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzzzz
Gość





PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 12:21 pm    Temat postu: Acetale Odpowiedz z cytatem

Acetale robita? Jak dopolerować to cholerstwo?
Powrót do góry
Qvic



Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 1937
Skąd: z Ałszfica

PostWysłany: Pią Sie 11, 2006 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co Ty pitolisz Question
czym polerujesz ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora MSN Messenger
grzegorzzzz
Gość





PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 10:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie nie mam nic specjalnego do polerowania, polerujemy jak protezy- pumeks i pasta ivoclar! jeśli znasz sposób to proszę o podpowiedź! z góry dzięki!!!
Powrót do góry
ARTURRO



Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 307
Skąd: KOZIA WÓLKA

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 12:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

acetale najlepiej poleruje się zestawem polerskim z firmy Bredent .W zestawie jest pumex,pasta i trzy szczotki-błyszczy i lśni acetal i akryl.Polerowanie trwa chwilę inie trzeba po nim nic z oczu wyciagać!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
ARTURRO



Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 307
Skąd: KOZIA WÓLKA

PostWysłany: Sob Sie 12, 2006 12:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Grzegorzzz-a jak z dokładnością twoich górnych rotez?Jak masz problem zwróc uwage ma gips jakim je powielasz i odczekaj 18h.W innym przypadku będzie to brelok do kluczy z pracowni.W razie problemów daj znać-pomoge rozwiązać problem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
grzegorzzzz
Gość





PostWysłany: Nie Sie 13, 2006 10:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

serdeczne dzieki! jutro zamawiam ten zestaw z bredentu! jak będe mieć z czymś problem, chetnie skorzystam z Twojej pomocy! gdybys miał pytania do mnie to pamiętaj, ze mam wobec Ciebie dług wdzięczności!!! pozdrawiam!
Powrót do góry
Gość






PostWysłany: Pon Sie 14, 2006 4:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a nie trzeba najpierw dokladnie wymodelowac wszystkiego w wosku? bo slyszalam ze w obrobce acetale sa paskudne? sama nie wiem, nie robilam...
Powrót do góry
grzegorzzzz
Gość





PostWysłany: Pon Sie 14, 2006 10:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z samą obróbką nie ma kłopotu (nawet jak coś gdzieś odstaje, nie trzyma itp. to można nagrzac i przygiąć), gorzej właśnie z polerowaniem!
Powrót do góry
jorgU



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 26
Skąd: pascha

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 3:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polerowanie acetalu to bajka ... problem to akrylowanie !!!!!!!!!!!!!!!!! proszę o uwagi i spostrzeżenia. ja stosuje trzy zalecane uproszczenia ,a i tak prz klamrach retencyjnych przebija biel od odginającegj się klamry acetalowej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Qvic



Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 1937
Skąd: z Ałszfica

PostWysłany: Sro Paź 18, 2006 12:28 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ktos widział w akcji przykurcz acetalu
podczas stygnięcia ?
Właśnie widziałem Shocked
będąc w szoku , z niedowierzaniem powtórzyłem efekt
jeszcze kilka razy.
Po tym co widziałem, dziwię się ,
jakim cudem mogą pasować odlewy z acetalu ?
Materiał zastyga baaardzo szyko,
krążek o średnicy 10mm potrafi wysać z obwodu 1mm.

i jak ma płyta nie odstawać na modelu ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora MSN Messenger
Rafał



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Paź 19, 2006 2:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skurcz powstaje gdy na materiał podczas krystalizacji nie działa ciśnienie (ok. 70 Mpa).
Ze względu na zminimalizowanie skurczu, stopione tworzywo powinno byc utrzymywane pod ciśnieniem, az do momentu pełnej krystalizacji.
A to, jaka krystalizacja, taka jakość wyrobu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Qvic



Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 1937
Skąd: z Ałszfica

PostWysłany: Czw Paź 19, 2006 10:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeeezu, z kąd to wytrzasnąłeś Question

70 MPa to jakieś 700 barów / atm.
dlaczego producent (AcetalDental) podaje 4,5 atm.
jako odpowiednie ciśnienie do wtrysku ?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora MSN Messenger
Rafał



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią Paź 20, 2006 12:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dane producenta poliamidu:

temperatura formy w granicach 60 do 120 ° C
(w zależności od pożądanej tolerancji wymiarowej)
ciśnienie w fazie docisku w granicach 60 do 180 MPa
czas docisku dobrany doświadczalnie w funkcji masy detalu
temperatura stopu w granicach 180 - 230 °C

Też sie nad tym zastanawiam, bo 60 Mpa to 600 atm. Smile
Może to siła na kanale wlewowym, a nie na tłoku?
4.5 atm może byc ciśnieniem powietrza dostarczanego do urządzenia.

A jeżeli to ciśnienie 4.5 atm jest na kanale wlewowym o sr. 5mm, to nacisk silownika bedzie wynosil 35N, czyli bardzo malutki.

Jak ktos widział wtryskarke do tworzyw, to wie, ze to maszyny bardzo solidne i formy do wtrysków nie są byle jakie. No i hydrlaulika siłowa daje potężne siły.

A u nas?
Jak pytalem technologa od tworzyw o to co chce zbudowac i podalem parametry, zdziwił sie, ze to się uda, a tym bardziej ze takie urządzenia już są.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
DoMeL



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 592
Skąd: SL

PostWysłany: Pią Paź 20, 2006 8:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w systemie pressing dental jest do wtrysku 5 atmosfer , i przy chłodzeniu też tłok jest cały czas utrzymywany pod tym ciśnieniem, ja narazie zrobiłem jeden acetal tylko model mi za długo leżał i ekspandował za bardzo, ale płyta nie przylegała tylko w jednym miejscu na długości ok 1,5 czy 2 ale poszło do pacjenta już bo nie chciało mi się drugiego robić bo ten trzymał dobrze i doc nie zgłaszała zażaleń tylko na gotowo.

a jakie gipsy stosujecie na modele ? moim zdaniem pewnie wystarczy dobry gips 4 klasy, bo jak bylismy po wtryskarke to w hol tradzie nam mówili ze musi byc ten gips który oni właśnie sprzedają z niby specjalnym płynem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM
Mr.Jones



Dołączył: 14 Mar 2004
Posty: 1189
Skąd: zDOLNY ŚLĄSK

PostWysłany: Pią Paź 20, 2006 9:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no domel gips musi bys ekspansyjny chyba że własnie lubisz odstajace płyty.......

a system to chyba mieliście kupic od roko i co???????? Shocked
_________________
JA CHCIEĆ , PROSIĆ O WIEDZY...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Protezy ruchome , akryl, zęby sztuczne, technika wtrysku Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 1 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group