Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Masy osłaniające do metali szlachetnych?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fantom



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10

PostWysłany: Wto Cze 13, 2017 1:55 pm    Temat postu: Masy osłaniające do metali szlachetnych? Odpowiedz z cytatem

Szukam mas do met. szlachetnych które wytrzymają 1000 cel. i będą łatwe do usunięcia z gotowego odlewu bez piaskowania. Może coś na gipsie? I czy ktoś z was odlewał w osłonie w Dukatronie? Dzięki za info.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 160

PostWysłany: Wto Cze 13, 2017 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do jubilerki uzywam gipsu specialnego, po odlaniu wkladasz do wody i wyciagasz czysty prawie odlew ;] ale ja tym srebro lalem... bo to chyba do 640 sie wygrzewa dosc dlugo.

zalezy co chcesz lac za metal i w ilu on sie topi stopniach
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
fantom



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10

PostWysłany: Pią Cze 16, 2017 9:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie chodzi o platynę i jest problem, bo masy gipsowe nawet te dedykowane są do bani, potrzebuję jakiś patent na usunięcie masy fosforanowej bez użycia piaskarki, może kwas albo jakieś myjki? Jak macie jakieś pomysły to będę bardzo wdzięczny.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 160

PostWysłany: Pią Cze 16, 2017 12:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jakiś stop ? przy jakiej temp się topi ?

ja poza protetyka bawię się w jubilerke i modelarstwo wiec coś pokombinuje, zapytam kumpeli chemiczki :]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
fantom



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 10

PostWysłany: Nie Cze 25, 2017 7:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o czystą platynę 950. Zależy mi na masie osłaniającej którą można w łatwy sposób usunąć z odlewu bez używania piaskarki. Skurcz nie jest istotny musi jedynie wytrzymać temp. 1000 stopni. Jak macie jakieś spostrzeżenia co do masy to proszę dajcie znać. Drugą sprawą jest odlewanie w osłonie argonu lub helu w Dukatronie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Dzięki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group