Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Długie mosty - problem z dopasowaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fafnoscie



Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 1

PostWysłany: Nie Maj 08, 2016 6:40 pm    Temat postu: Długie mosty - problem z dopasowaniem Odpowiedz z cytatem

Witam. Mam problem z dłuższymi mostami (powyżej 4 pkt.). Mianowicie są one jakby lekko wygięte ku górze (odstają od modelu).

Korony i np. mosty 3 pkt. leżą super - po wstępnym piaskowaniu już leżą na modelu Smile Natomiast wszystko co jest dłuższe już tak dokładnie nie pasuje... Gdy robiłem most 5 pkt. (kikuty na 22, 23 i 26) to osobno każdy kikut leżał jak ulał w "czapeczce" mostu, natomiast jak most nałożyłem na cały model, to most w okolicach 26 odstawał już na 2 mm od kikuta (nie dochodził do niego szczelnie) :/

Czy ktoś miał podobne problemy ? Metal to Remanium CSe. Używam masy Bellavest T i płynu BegoSol HE. Przechowuje w temp. pokojowej. Mieszam masę próżniowo ale bez użycia garnka ciśnieniowego. Odlewam indukcyjnie. Używam pierścieni silikonowych. Nie stosuje wody destylowanej do mieszania masy - może w tym tkwi problem ? Nie znam się za bardzo na proporcjach ekspansji bo nigdy nie miałem tego problemu z krótkimi mostami - z resztą mosty nie są zbyt krótkie czy długie - po prostu są lekko wygięte :/

Każda pomoc się przyda ! Dzięki z góry za rady Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sara



Dołączył: 07 Paź 2003
Posty: 381

PostWysłany: Nie Maj 08, 2016 7:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fafnoscie napisał:

Gdy robiłem most 5 pkt. (kikuty na 22, 23 i 26) to osobno każdy kikut leżał jak ulał w "czapeczce" mostu, natomiast jak most nałożyłem na cały model, to most w okolicach 26 odstawał już na 2 mm od kikuta (nie dochodził do niego szczelnie) :/


Modelujesz przęsła 24, 25 z wosku, który się kurczy i podnosi czapeczkę 26 (zwłaszcza jeśli jest jak kapsel i prawie spada z kikuta). Przeciąć po jakimś czasie wosk na łączeniu między przęsłami, skleić raz jeszcze.
Według mnie błąd na etapie pracy w wosku niż późniejszych działań.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1427

PostWysłany: Pon Maj 09, 2016 11:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sara napisał:
Według mnie błąd na etapie pracy w wosku niż późniejszych działań.

Jeśli nie bezpośrednio (np. błędy podczas zdejmowania mostu z modelu spowodowane podcieniami, brakiem równoległości filarów lub co najważniejsze - jakością wykonania samego modelu dzielonego), to pośrednio na pewno również. Technika modelowania (czyli rozcinanie i ponowne łączenie) nie ma aż tak dużego znaczenia, jeśli po wymodelowaniu, most przed zdjęciem go z modelu leży szczelnie i nie "odstaje", a po odlewie i tak jest zdeformowany.

Ogromnie ważnym tematem jest zrozumienie zasad prawidłowego umieszczania kanałów wlewowych (adekwatnej ich ilości z zasobnikami), podłączanych w odpowiednie miejsca w moście oraz usytuowanie go w pierścieniu. Tutaj należy szukać przyczyn opisanego problemu. Jest to jednak zbyt rozległy temat, wokół którego narosło wiele mitów. Zatem nieraz lata praktyki są potrzebne, aby móc osiągać właściwe rezultaty.

Dużo zależy również od ogólnie znanych spraw związanych z ekspansją masy kontra skurcz metalu. Świadome sterowanie ekspansją (czyli odpowiednim stężeniem płynu) w połączeniu z powyższym doprowadza do tego, że nawet duże mosty mogą pasować idealnie.
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group