Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Masy ogniotrwałe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alicjaf20



Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 24

PostWysłany: Sro Lip 15, 2015 10:32 am    Temat postu: Masy ogniotrwałe Odpowiedz z cytatem

witam.
Czy są może jakieś masy ogniotrwałe do modeli pod szkielety i masy osłaniające których nie trzeba mieszać w mieszadle próżniowym??
Na dniach otwieram pracownie a niestety na mieszadło muszę jeszcze trochę poczekać. Dolewać metal będę w zaprzyjaźnionej pracowni ale zastanawiam się czy mogę zaoszczędzić czas i nie latać za odłamkiem modelu po mieście.

Bardzo proszę o odpowiedz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tramp



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 160

PostWysłany: Sro Lip 15, 2015 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idz i zalej sobie w zaprzyjaźnionej pracowni. Mieszając ręcznie nie chodzi tylko o to, że nie domieszasz czy domieszasz, ale możesz mieć różne ekspansje i wyjdzie kaszanka i strata kasy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 165

PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 11:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam juz pracownie 2 lata własną a na mieszadło dopiero zapracowałem ;]

bez niego:
uzywam do powielania sylikonu (elit duble albo siladentu), od niedawna na model roboczy modelcast S a na zalanie pierscienia gilvest ME i jest gitara.

o ile mieszadło nie jest wymagane to jednak bardzo poprawia i ulatwia prace.

pilnuj proporcji, rób dokladnie i bedzie dobrze

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Pią Lip 17, 2015 4:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po zalaniu pierścienia zawsze natychmiast wstawiaj go do gara ciśnieniowego na czas wiązania. Podobnie postępuj wykonując przy użyciu silikonu modele powielane z masy osłaniającej. Ciśnienie takie samo jak przy polimeryzacji akrylu, czyli ok. 2,5 bara. Gar chyba powinnaś mieć, gdyż od niego większość techników przecież zaczyna. Wink

Oczywiście gar nie zastępuje mieszadła, ale zanim go sobie kupisz, stosując również uwagi kolegów powyżej będziesz miała mniej problemów z późniejszą obróbką i pasowaniem.
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
alicjaf20



Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 24

PostWysłany: Pon Lip 20, 2015 9:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuje Wam bardzo za odpowiedzi. Naprawdę ulatwiliscie mi zycie😀
Miłosz i sylikony tez mieszkałeś ręcznie i było wszystko spoko?? Ja w poprzedniej pracy miałam ful serwis i tez używałam sylikonow. Są bardzo wygodne i praktyczne i super sprawa jak coś czasem nie wyjdzie. Bałam się używać sylikonow bez mieszadła i zastanawiałam się nad agatem choć jego to ostatni raz używałam 6 lat temu w szkole ale skoro mówisz ze daje radę...
Kiedyś słyszałam o tym patencie z garnkiem ciśnieniowym ale to dawno temu i napewno bym sobie sama o tym nie przypomniała.


Wielkie DZIEKI
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
piotrasz



Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 1426

PostWysłany: Wto Lip 21, 2015 8:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Agaru jest sens używać wyłącznie, gdy ktoś posiada właśnie dobre, programowalne mieszadło i oczywiście sam przyzwoity agar. Sylikon doskonale obywa się bez mieszadła, za wyjątkiem tego szybkowiążącego - bo go po prostu możesz nie zdążyć zalać po wymieszaniu. Zalewaj bardzo cienkim, jednolitym strumieniem z wysokości ok. 30-50 cm i żadne pęcherze powietrza nie mają prawa się zamknąć. Ciśnienie 2 bary dodatkowo zwiększa gęstość powietrza dwukrotnie, a to z kolei wpływa na zmniejszenie o połowę objętości pęcherzyków powietrza, gdyby nawet takowe przez przypadek się znalazły.

Mam nadzieję, że nic nie namieszałem z tym powietrzem, bo są to informacje zapamiętane jeszcze z nurkowań. Wink
_________________
Jeśli myślicie, że którakolwiek z organizacji zrzeszających techników dentystycznych w Polsce działa w Waszym interesie - to... nikt nie zabrania Wam myśleć.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Miłosz



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 165

PostWysłany: Wto Lip 28, 2015 7:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja uzywam sylikonow rapid :]

do powielenia w sylikonie nie uzywam gara (zero pecherzy)

do odlania modelu z masy w sylikonie nie uzywam gara ani mieszadla (narazie) i nie ma problemow z pecherzami

jedynie przy zalewaniu pierscienia robie to w garneczku cisnieniowym by nie bylo pecherzy na odlewie.

model z wymodelowanym szkieletem mozesz tez polac wodą, turz przed zalaniem masa, to ulatwia zaplywanie masy w trudno dostepne miejsca.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
machine25



Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 57

PostWysłany: Sob Sie 08, 2015 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Używałem agaru, silikonu a ostatnio modyfikacji pod nazwą dublitop, gdzie bez problemu można było topić w mikrofalówce. Można topić 25 razy, a koszt powielenia to tylko 2 zł. Minus tej metody to czas i jak coś komuś nie wyjdzie to od nowa trzeba powielać. A co do mieszadła to podstawa od zalewania wycisków gipsem po masy osłaniające. Przyznam że nie zauważyłem jakich dużych różnic wstawiając model do garnka ciśnieniowego a nie. Odlewy wychodzą bez pęcherzy, idealnie gładkie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
alicjaf20



Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 24

PostWysłany: Wto Lut 16, 2016 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdecznie Dziekuje wszystkim za rady;)
Z powodzeniem powielam modele w sylikonie i zalewam modele pod szkielety gilvestem a korony bellavestem i wszystko wychodzi cacy:)
Nie ma żadnych pęcherzy i prace sa gładziutki.
JEszcze raz wielkie DZIEKUJE 😉
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
alicjaf20



Dołączył: 16 Kwi 2015
Posty: 24

PostWysłany: Wto Lut 16, 2016 10:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Serdecznie Dziekuje wszystkim za rady;)
Z powodzeniem powielam modele w sylikonie i zalewam modele pod szkielety gilvestem a korony bellavestem i wszystko wychodzi cacy:)
Nie ma żadnych pęcherzy i prace sa gładziutki.
JEszcze raz wielkie DZIEKUJE 😉
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group