Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Polerowanie elektrolityczne szkieletów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walderi



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 94
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 2:56 pm    Temat postu: Polerowanie elektrolityczne szkieletów Odpowiedz z cytatem

Witajcie,
Proszę o parę sugestii w sprawie polerowania elektrolitycznego szkieletów. Otóż od czasu do czasu szkielety nie polerują się calkowicie, zostają matowe obszary niedopolerowane. Nadmieniam, ze elektrolit świeży, polerka z funkcja podgrzewania i mieszania elektrolitu, szkielet dobrze przygotowany suchy i wypiaskowany. Może o czymś zapominam, jakie macie doświadzenia w tym temacie. Jeśli ten temat był poruszany to przepraszam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
Adler



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 360
Skąd: Polska/DEU

PostWysłany: Pon Lut 20, 2012 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pamiętam że kiedyś miałem podobny problem ,ale nie miałem tak dobrego sprzętu jak Walderi Embarassed w każdym razie ktoś mi doradził,by szkieletu nie wkładać zaraz po wypiaskowaniu do polerki (a tak robiłem ,i zapomonałem o nim Shocked klamry były super wypolerowane ale cienkie jak igła Rolling Eyes ) tylko drobną różyczką przejechać delikatnie ,by trochę naruszyć metal ,wtedy złapie najpierw te miejsca gdzie gdzie metal swieci.Zadziałało w mojej archaicznej polerce,z czasem zacząłem nawet delikatnie smyrać szkielet drobnymi frezami a nawet czarnymi gumkami bego ,wtedy dopiero wkładałem do polerki stojąc nad nią wyciągałem go i obracałem efekt był niezły, a stop wironit extrahart Embarassed
Pozdrawiam
_________________
Die Königin ist die Funktion und Alle anderen Dinge haben sich ihr unterzuorden .....es hat mich uberzeugt ... dass die Biomechanische Okklusionskonzept nach M.Polz und Okklusionskonzept nach prof.Slavicek das ist der richtige Weg..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
stanislaw



Dołączył: 25 Lip 2004
Posty: 1657
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Nie Lut 26, 2012 8:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Może wymień dyszę w piórze na nową lub daj piasek o "zioro" grubszy (zamiast 110 daj 130 mikr.),gdyż uderzenia piasku są "pulsujące".
Miłego Dnia Staszek.
_________________
"Co było nie wróci i szaty......
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM MSN Messenger
walderi



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 94
Skąd: dolnośląskie

PostWysłany: Pią Mar 09, 2012 1:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dyszę akurat wymienilem, bo już sie rozkalibrowala, piaskuję 110 ale nie przekonuje mnie, że to grubość piasku ma na to wpływ, ale oczywiscie spróbuję. A tak wogóle to jakoś mało ludzi sie na ten temat wypowiada, czy to forum już umiera?, czy technicy szkieletowi mają tak dużo roboty, że nie maja czasu podzielic się opiniami lub sugestiami co do mojego problemu?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
stanislaw



Dołączył: 25 Lip 2004
Posty: 1657
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pon Mar 12, 2012 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj.
Jeśli dysza wymieniona na nową to obecnie daj se 110 mikr.Piasek 130 mikr.dasz później jak się dysza ciut rozkalibruje,później 150 mikr.
Jest druga pomysła:
Piasek może jest wilgotny i tyż "leci" skokowo.
Zobacz na odstojnik wody przy piaskarce i "spuść" wodę z dna kompresora.
Kiedyś właśnie takie dwa przypadki miałem przy sprzedaży nowej elektropolerki G7.
Miłego Dnia Staszek.
_________________
"Co było nie wróci i szaty......
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM MSN Messenger
T-24



Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 27

PostWysłany: Pon Mar 12, 2012 6:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

-myślę że nie da się wypolerować tak super szkieletu w elektrolicie lecz tylko częściowo wybłyszczeć,widziałem pięknie wykończone szkielety i stawiam flaszkę że były po elektrolitycznej polerce poddawane dalszej obróbce-czyli piaskowaniu w piaskarce cyrkulacyjnej bębnowej kulkami szklanymi-miały jedwabisty połysk na całej powierzchni nawet na siatkach retencyjnych stąd moje wnioski.
Ktoś kiedyś wspominał też o polerkach bębnowych jubilerskich,nawet taką sobie zrobiłem ale nie przeprowadzałem doświadczeń bo nie wiem jaki tam ma być wsad i jaki płyn wspomagający-trzeba by było popytać u złotników czy mozna w takiej maszynie polerować czy nabłyszczać.
Ogólnie nikt o tym nie pisze bo to taki temat TABU.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bobo



Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw Maj 10, 2012 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Instrukcje podają, że szkielet przed zanurzeniem w elektrolicie polerki musi być wypiaskowany, ale to spowalnia proces elektropolerowania. Osobiście opracowuję szkielet czarną gumką a potem poleruję i jest lustro Smile Polerkę mam samoróbkę, bez podgrzewania, mieszania, itd.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Metale, masy osłaniające, odlewnictwo i obróbka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group