Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
Skurcz Zr02

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika bezmetalowa, wtryskiwana, Zr02, AlX, inne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Cze 25, 2009 4:59 pm    Temat postu: Skurcz Zr02 Odpowiedz z cytatem

Interesują mnie sprawy techniczne, a mianowicie, jaki jest skurcz dwutlenku cyrkonu po wypaleniu go w piecu? Chodzi mi o to co podają producenci bloczków cyrkonowych. procent skurczu, czy inny parametr, jakiś tajny tylko do ich urządzeń?
I jeszcze jedno - spotkałem się tylko z dwoma systemami ręcznymi do wycinania. Taki mały jest wybór urządzeń?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1255
Skąd: wawa

PostWysłany: Pon Cze 29, 2009 9:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapewne pytasz o skurcz podczas synteryzacji w piecu.
Skurcz ten może mieć różną wartość, przykładowo od 19 do ponad 30% objętościowo. Skurcz ten jest "programowany" w trakcie wstępnego spiekania materiału w trakcie produkcji bloczków cyrkonowych. Producent podaje wartość skurczu bardzo dokładnie , bo ten z kolei jest potrzebny do obliczenia tzw. wskaźnika powiększenia w systemach mających możliwość stosowania materiału o dowolnym skurczu. W systemach bez tej możliwości, (przykładowo zirkonzahn) należy stosować wyłącznie bloki tego producenta aby uzyskiwać najlepsze rezultaty spasowania po synteryzacji.

micz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
AllDentPharm



Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 90
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sro Lip 01, 2009 2:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgadzamy się z wypowiedzią MICZMANA dotyczącą wyłącznego stosowania produktów danej marki. Także w manualnych systemach można obecnie stosować kostki innych wytwórców i producentów. Dowodem tego jest ZiroStar Scheftnera. Prace z Zirostar po synteryzacji w piecach Zirkonzahna maja optymalna pasowność. To samo dotyczy systemu Amanna, przy niezmiennym współczynniku powiększenia.

Nasza wypowiedz dotyczy tylko powyższej marki.

Pozdrawiamy
_________________
Team AllDentPharm
kupuj taniej online: www.dental-shop.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
obserwator



Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 897
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Sro Lip 01, 2009 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyślij bloczek na próbę to potwierdzę pasowność.
Na razie po doświadczeniu z materiałem innej firmy reklamującej, że jej cyrkon idealnie pasuje pozostaje przy orginalnych produktach,które są w takiej samej cenie i tańsze niż "zamienniki".
Pozdrawiam

Edytowane przez moderatora:
słowo cerkon zastąpiono słowem cyrkon.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
AmiYumi



Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 284
Skąd: Warszafka

PostWysłany: Sro Lip 01, 2009 6:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam do wszystkich OGROMNĄ prośbę...mówiąc o tlenku cyrkonu NIE używajcie wyrażenia " cerkon" !!!! To nazwa handlowa systemu a nie materiału. Bądźmy profesjonalni w swoich wypowiedziach...
_________________

brzydal MÓWIŁ NA MNIE WARSZAFKA Very Happy - nie szukajcie u mnie pomocy Cool
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość OdwiedĽ stronę autora
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1255
Skąd: wawa

PostWysłany: Pią Lip 03, 2009 6:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie było o skurcz materiału i proszę się trzymać tematu. Miczmanowi jest chyba wiadomo, że można stosować zamienniki innych producentów, skoro sam je oferuje w sprzedaży. Nie krzyczy przy tym ,że wszystkie są tak samo dobre i ZAWSZE dają takie same rezultaty - bo niestety doświadczył na własnej skórze - ze czasami dany materiał dobrze się spisuje tylko w danym urządzeniu. Wynika to z kilku faktów a nie tylko z samej "kurczliwości".
Dlatego proponowałbym nieco powściągliwości w polecaniu zamienników, nawet gdy jest to tak znany i doświadczony producent ceramiki cyrkonowej jak firma Scheftner Wink

Ale raz jeszcze przypominam ze wątek jest o kurczliwości i zachowaniu się cyrkonu podczas synteryzacji.

pozdr.


ps. a tak na marginesie; firma Zirkonzahn nigdy oficjalnie nie podała jaki skurcz mają jej bloki i jakie jest dokładnie przełożenie na ich pantografach
tak więc wszelki materiały nieorginalne , które faktycznie są dostępne w sprzedaży to tylko PODRÓBY Z PRZYPUSZCZALNĄ KURCZLIWOŚCIĄ taką, jaką powinno się stosować w Zirkographach , drogi alldentpharmie.
Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
obserwator



Dołączył: 31 Sty 2004
Posty: 897
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie Lip 05, 2009 9:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już się przejęzyczyć nie można?????!!!!!!CERKON CERKON CERKON
Moderatorze nie masz nic lepszego do roboty?


AmiYumi zauważył przekręcenie dziękuję i to wystarczy.

Jestem ciekaw, któremu moderatorowi tak się nudzi?
Mam pewne przypuszczenia.
Strach coś pisać.
Prof.Miodek jest naszym moderatorem?!!!

Pewnie brakuje Punishera,Brzydala i takiej jednej - nie pamiętam jaki miała nick.

To też pewnie będziesz edytować. Laughing

Cenzura wróciła "Czytanie" kontrolowane! Laughing
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
fasola



Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 1882
Skąd: Uzdrowisko Śląsk :)

PostWysłany: Nie Lip 05, 2009 10:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Neutral i po co te stresy?
Jest poprawione, to chyba nic złego. Później jakiś młodziak poczyta forum i będzie wiedział, że mówimy o cyrkonie Smile
Ehh, pozdro.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
miczman
Site Admin


Dołączył: 05 Paź 2003
Posty: 1255
Skąd: wawa

PostWysłany: Nie Lip 05, 2009 9:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat jest o kurczliwości, przypominam z uporem i pewna dozą zniecierpliwienia Wink ,pleciugi.


m.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
Rafał



Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 29
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon Lip 20, 2009 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A może jest tak, że producent urzadzenia celowo zrobł tak, że oszukuje przy nastawach np. ustawiam 21% a faktycznie jest 20%, biore bloczek producenta na którym jest napisane 21% a faktycznie ma 20%.

Przy próbie założenia "nieoryginalnego 21% " musi niepasować.

Wystarczy zmierzyć mikrometrem próbke przed i po synteryzacji i obliczyć skurcz.

Ilu jest producentów systemów ręcznych na rynku?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Adres AIM
maly mic



Dołączył: 02 Sty 2004
Posty: 750
Skąd: małopolska

PostWysłany: Nie Sie 09, 2009 9:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no nie do końca sobie poradzisz z mikrometrem.na skurcz bloczków wpływ ma wiele czynników np. skład, ziarnistość, wartość siły sprasowania itp czyli cała technologia wytwórcza materiału który my finalnie używamy w swoich frezarkach-kopiarkach.proces synteryzacji ponoć też ma wpływa na skurcz.technolodzy różnych firm wiedzą o co chodzi,jeżeli pojawiają sie bloczki na rynku, pod dane systemy to jak napisał alldent.. to optymalna dokładność jest przez nich wyliczona i powinna sie zgadzać. wybór zawsze należy do klienta-oryginał czy nie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora Adres AIM
poski



Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 45
Skąd: Poznań, Jeżyce

PostWysłany: Sob Mar 12, 2011 2:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co za problem zrobić małą korektę Vak przy wprowadzaniu nowego krążka do biblioteki.
Jeżeli po wypaleniu przykładowych prac, np ostrego siekacza i płaskiego trzonowca, praca wychodzi za luźna, to zamiast wpisać 1,257 jak podaje przykladowy renomowany producent, wpisuję 1,252 i jest ok.
Nawet mając juz zdefiniowny materiał, gdy muszę wyciąć coś małego, ale z założenia z małą frykcją, jak 3-4 pkt na niskich kikutach, oszlifowanych z duzym katem i do tego z szerokim stopniem, robie korekte na minus i ma pasować. Oczywiście można to zrobić również na poziomie CAD.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Ceramika bezmetalowa, wtryskiwana, Zr02, AlX, inne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group