Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna Forum dyskusyjne ZGRYZ
Serwis techników dentystycznych i protetyków
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
implantoprotetyka WYCENA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Implatoprotetyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adler



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 361
Skąd: Polska/DEU

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 4:08 pm    Temat postu: odpowiedź Odpowiedz z cytatem

Mateusz.ta wycena jest dalej z innego świata.
Ja za model z maską biorę,..,podałem wcześniej.I to jest bardzo dużo usłyszałem kiedyś odpowiedź...co pan za trochę gipsu.?
Zadzwoniła domnie kiedyś kumpela i mówi...słuchaj drugi cyrkonowy łącznik strzelił przy próbie co się dzieje z dwoma innymi doktorami robię i jest ok.
Zapytałem ją czy pan X. Ma klucz dynamometryczny?
I wiesz co się okazało..... Shocked Rolling Eyes Idea
mam kumpla który złapał rynek .w Słoweni tam wysyła prace na Implantach i naprawdę robi tego dużo.


Ostatnio zmieniony przez Adler dnia Sob Gru 15, 2012 10:11 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
artdentalphotography



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 534
Skąd: Warszawa-Sadyba

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 5:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mateusz,
w Polszcze metody działań techników podobne są do sytuacji, która zdarzyła się mi ostatnio.
Koleś wolał kupić aparat foto za kilka tysięcy PLN, niż dać mi zarobić 150 PLN za cyknięcie jednej fotki.
W końcu okazało się, ze fotki na stronę www nie zrobił, bo sprzęt trzeba umieć obsługiwać i znać się trochę na fotografii, żeby uzyskać zamierzone efekty.
W końcu zadzwonił do mnie, żebym zrobił fotkę. Ja miałem napięte terminy, więc powiedziałem mu, że mogę zrobić w sobotę, ale to będzie kosztowało 300 PLN.
Kolo stwierdził, że nie będę dorabiał się na nim, a także nikt inny w kraju, bo grandą jest, żeby za naciśnięcie spustu migawki płacić 3 stówy.
Kupił więc gotową fotkę na jakimś stocku ze zdjęciami za 2000 PLN.
Ot polska mentalność.

Podobnie jest z urządzeniami.
Znam gościa który kupił cały sprzęt do galwano, a robi jedno miesięcznie.
Stwierdził, że labor który mu to robił, bierze za dużo, a on na tym za mało zarabia. Przy okazji chciałem zaznaczyć, że jak oddawał pracę na zewnątrz, to nic przy niej robił. Czyli nie narobił się, nie inwestował w sprzęt i miał za freee...... parę złotych jako pośrednik.
To jest logika.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora
mateusz



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 441
Skąd: zagramanica

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 6:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

problem tkwi w ludziach.
to ze lekarze w polsce pomiataja zwyklym technikiem to nie jest ich pomysl - byli tego uczeni przez lata przez nas(technikow). tematy typu: "oczywiscie, na wczoraj bedzie zrobione i to jeszcze taniej niz ten labor obok..." znamy przeciez zewszad. na efekty nie trzeba bylo czekac. mamy je dookola. sorry - jak zaczynalem szkole to ciezko bylo koronke zalatwic ponizej 150pln a pare lat pozniej za 80pln. ile razy slyszalem od mlodych technikow ze oni to juz maja dobrze skalkulowane i ze sie da robic koronki nazet za 70pln. taaaak - na pewno. jak sie nie placi zadnych oplat i produkuje sie koronki w kuchni to moze i mozna a technicy zdychaja z glodu albo zjadaja tynk ze scian. ceny nie powinny spadac tylko rosnac ale zawsze sie znajdzie jakis degeneruch i kanalia ktory psuje rynek. wiekszosc lekarzy jaka jest kazdy wie - ma byc na wczoraj, A3, zeby w paszczy pasowalo i najlepiej za pol darmo a to ze takie prace zebow nie przypomina to nic. albo protezy z ruskimi zebami i czeskim akrylem z poprzedniej dekady (albo stulecia) to juz nikogo nie interesuje - "pacjent nie swinia zniesie wszystko" - taki tekscik tez jest od lakarza "made in poland"
na implantach nie ma wybacz. nie ma zjezdzania z cen nizej niz kolega zza rogu. komponenty kosztuja ile kosztuja (czasem mozna stosowac zamienniki ale o tym tez trzeba wiedziec a poza tym trzeba wiedziec jak , skad i gdzie bo zamienniki zawsze sie czyms roznia. tu zamiast kata 15stopni jest 16 albo 18 i juz jest problem, a jak sie technik zna jak kucharka na naprawach telewizora i tylko slyszal ze cos tam mozna to jest niezly horror. czasem ogladam takie prace i zal mi portfela pacjenta bo to on na koncu poniesie wszytskie koszta.niby zrobione ale po co tak wlasnie? tu nie ma wybacz - praca ma kosztowac swoje ale czemu naookolo skoro mozna cos zrobic jasno, przejrzyscie i w miare tanio
pare razy zdarzylo mi sie ogladac takie prace. jedzie znajoma do polszy zeby zaoszczedzic pare zlotych i instaluje sobie pare mostkow. potem dryni do mnie ze ona tym jesc nie moze. ogladam a tam zero okluzji. zeby schodza sie tylko w jednej pozycji:) tu za krotkie, tam za dlugie, zenada. ale oczywiscie "znajoma" dentystka zrobila i kasa w bloto nawet sie nawet przerobic nie da bo relyxem zacementowane na amen...
tak sa pracownie ktore moga pozwolic sobie na opuszczenie cen - molochy ktore produkuja tego mase - czesc na dalekim wschodzie. mozna juz kupic koronke od chinoli za jakies 380koron norweskich - razem z transportem do lekarza! a te ceny spadaja wiec jak dojda w polszy do 80 - 90 pln to polscy lekarze przyzwyczajeni do koronek "po taniosci" szybciutko sobie przekalkuluja fakty.
albo taka vita. wyprodukowala skaner z malutka szlifiereczka dla dentystow - skanuje sobie lekarz oszlifowanego kikuta w pacjencie, dobiera kolor z vity, klika enter i wczesniej nim znieczulenie minie pacjent wychodzi z koronka - oczywiscie "hajend" to to nie jest ale podstawowe kolory trzyma i kto tam bedzie ogladal szostki. czyli pasuje od razu, jest szczelne, w miare tanie i jest OD RAZU! technikowi nie placi sie nic! czego chciec wiecej? tu te vitovskie ustrojstwa sa prawie wszedzie - zaczyna sie mowic o skanerach calych lukow. ponoc juz jest pare labow w norwegii ktore eksperymentuja z tym - czujecie? - zadnych wyciskow!!! technik oglada na monitorze i bezposrednio mowi lekarzowi zeby zebral tu i owdzie albo ze granica jest nie wyrazna...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
artdentalphotography



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 534
Skąd: Warszawa-Sadyba

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 6:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega pracuje w Kalifornii w wielkim molochu.
Tam roboty napylają ceramikę. Technik tylko wyjmuje z pieca i robi jakieś drobiazgi kosmetyczne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email OdwiedĽ stronę autora
mateusz



Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 441
Skąd: zagramanica

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 7:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tylko opaker napylaja - reszte robia recznie Smile przynajmniej ja o takich slyszalem od kumpla ktory byl w kanadzie
natomiast na filmie podgladowym widzialem jak wyglada pracownia w hongkongu - jest np. pani odpowiedzialna od trojek lewych gornych itp - to upraszcza prace... jest w tym dobra i szybka - to ze wszytskie wygladaja tak samo - nie szkodzi. trzymaja norme europejska wiec git
i po co ma to byc jakis tak mechnik - malpe nauczysz. koszta personelu minimalne a produkcja idzie...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Martin



Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Vratislavia

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mateusz... z ludżmi i rynkiem wiadomo jak jest, na szczęście są czasami tacy lekarze z którymi można utworzyć team.
I tak jak piszesz rozliczenie szczegółowe jest jasne, a doce to kupują i wszyscy są zadowoleni.
Narazie czekają mnie jakieś proste pracki typu single i małe mosty więc się bardzo nie przejmuję, bo myślę, że sobie poradzę ale wiedzy nigdy zbyt wiele. Smile
Bardzo się cieszę, że w tym wątku poruszanych jest tak wiele kwestii jak widać temat nie nalezy do prostych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adler



Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 361
Skąd: Polska/DEU

PostWysłany: Sro Gru 10, 2008 10:57 pm    Temat postu: Trudny temat Odpowiedz z cytatem

Ja totalnie nieznam.się na fotografice.jak i na handlu zagranicznym.
Mateusz, Poruszyłeś jedną dobrą kwestie. To że sami doprowadziliśmy do takiej sytułacji jaka jest na rynku.Miałem sytyłucje że dok, mi mówi...że tam to zrobią tą koronę na tym osteoplancie.za tyle jak korona ceramiczna na metalu.(oczywiście na nieszlachetnym.szczelność zajebista.skurcz to się wybierze.łącznik mały antyrotacyjny.a to że coś tam zacznie włazić,i syf będzie.co tam. Dlatego męczę ten temat galwano bo to robię, ale i tak już wiem że to jest kwiestia czasu i cyrkon wyprze.wszystko,a czy manualny,czy CAD/CAM bez znaczenia.)
To idź pan do tego technika....i rób z nim .Taką mam zasadę.
tak jak Martin podkreślił że można wypracować dobrą,relacje z lekarzem.
Ja dodam że cenową Ale to zwykle trochę trwa.
Tak zamykając już ten temat.
W tym tygodniu zadzwonił nowy lekarz.Nowy temat.
Sybron system.,mam trzy Endopore u młodego pacjenta.robi pan? zrobię. Ale to kosztuje t tyle to tyle....ok robimy. pozdrawiam.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne ZGRYZ Strona Główna -> Implatoprotetyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dokument bez tytułu Dokument bez tytułu
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest L.A.B. PRACOWNIA TECHNIKI DENTYSTYCZNEJ, Oboźna 7/39, 00-332 Warszawa. Przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO w celach statystycznych, marketingowych i analizowaniu ruchu na stronie internetowej. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords. Dane będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat. Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia. Strona wykorzystuje pliki cookies. Mogą Państwo zablokować tę opcję samodzielnie w ustawieniach przeglądarki.Akceptuję


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group